Art. 100. - [Protokół rejestracji urodzenia lub zgonu sporządzony przez konsula] - Prawo o aktach stanu cywilnego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1378 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 19 lipca 2023 r. do: 14 sierpnia 2024 r.
Art.  100.  [Protokół rejestracji urodzenia lub zgonu sporządzony przez konsula]
1. 
Jeżeli wniosek o rejestrację zdarzenia został złożony do konsula, sporządza on protokół rejestracji urodzenia lub zgonu, który podpisują osoba składająca wniosek o rejestrację zdarzenia i konsul.
2. 
Protokół rejestracji urodzenia zawiera:
1)
nazwiska, nazwiska rodowe, imiona, daty i miejsca urodzenia rodziców dziecka, jeżeli są znane, oraz numery PESEL rodziców, jeżeli zostały nadane;
2)
nazwisko i imię (imiona) dziecka;
3)
płeć dziecka;
4)
datę urodzenia dziecka;
5)
miejsce i kraj urodzenia dziecka;
6)
nazwisko i imię biegłego lub tłumacza, jeżeli brał udział w czynności;
7)
miejsce sporządzenia aktu małżeństwa i oznaczenie tego aktu lub miejsce sporządzenia aktu urodzenia każdego z rodziców dziecka i oznaczenie tych aktów;
8)
adres do korespondencji osoby składającej wniosek;
9)
informację o dokumentach lub oświadczeniach, na podstawie których sporządzono protokół;
10)
nazwisko i imię konsula przyjmującego wniosek.
3. 
Protokół rejestracji zgonu zawiera:
1)
nazwisko, imię (imiona), nazwisko rodowe osoby zmarłej, numer PESEL, jeżeli został nadany;
2)
datę i miejsce urodzenia osoby zmarłej, jeżeli są znane;
3)
datę, godzinę oraz miejsce zgonu albo jeżeli nie są znane - datę, godzinę i miejsce znalezienia zwłok;
4)
imiona, nazwiska i nazwiska rodowe rodziców, jeżeli są znane;
5)
stan cywilny osoby zmarłej, nazwisko i imię (imiona) małżonka osoby zmarłej, o ile w chwili śmierci pozostawała ona w związku małżeńskim, jeżeli są znane;
6)
informację, na podstawie jakich dokumentów lub oświadczeń ustalono dane niezbędne do sporządzenia protokołu;
7)
nazwisko i imię osoby składającej wniosek o rejestrację zgonu;
8)
nazwisko i imię konsula sporządzającego protokół.