Art. 60. - [Podmioty uprawnione do prowadzenia reklamy. Obowiązki podmiotu odpowiedzialnego] - Prawo farmaceutyczne.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.2301 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 20 kwietnia 2023 r. do: 27 września 2023 r.
Art. 60. [Podmioty uprawnione do prowadzenia reklamy. Obowiązki podmiotu odpowiedzialnego]
1.
Reklama produktu leczniczego może być prowadzona wyłącznie przez podmiot odpowiedzialny lub na jego zlecenie.2.
Podmiot odpowiedzialny ustanawia w ramach swojej działalności osobę, do obowiązków której należy między innymi informowanie o produktach leczniczych wprowadzonych do obrotu przez podmiot odpowiedzialny.3.
Do obowiązków podmiotu odpowiedzialnego należy zapewnienie, aby:1)
reklama była zgodna z obowiązującymi przepisami;2)
przechowywane były wzory reklam, przez okres 2 lat od zakończenia roku kalendarzowego, w którym reklama była rozpowszechniana;3)
decyzje podejmowane przez organ, o którym mowa w art. 62 ust. 2, były wykonywane niezwłocznie.4.
Podmiot odpowiedzialny zatrudnia w charakterze przedstawicieli medycznych i handlowych osoby, które mają wystarczającą wiedzę naukową pozwalającą na przekazywanie możliwie pełnej i ścisłej informacji o reklamowanym produkcie leczniczym.5.
Przepisy ust. 1-4 stosuje się do podmiotu uprawnionego do importu równoległego.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
- Kto może przekazywać próbki produktów leczniczych lekarzom?
- Jakie przepisy prawne regulują reklamę leków refundowanych OTC (sprzedawanych bez recepty), a także generyków?
- Czy przechowywanie wzoru ulotki wyłącznie w formie elektronicznej (plik PDF) przez okres 2 lat od zakończenia roku kalendarzowego, w którym ta ulotka była rozpowszechniana, będzie spełnieniem wymogu z art. 60 ust. 3. pkt 2 ustawy - Prawo farmaceutyczne?