Art. 53. - [Ograniczenia w reklamie produktu leczniczego] - Prawo farmaceutyczne.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.2301 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 18 sierpnia 2023 r. do: 27 września 2023 r.
Art. 53. [Ograniczenia w reklamie produktu leczniczego]
1.
Reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt leczniczy obiektywnie oraz informować o jego racjonalnym stosowaniu.2.
Reklama produktu leczniczego nie może polegać na oferowaniu lub obiecywaniu jakichkolwiek korzyści w sposób pośredni lub bezpośredni w zamian za nabycie produktu leczniczego lub dostarczanie dowodów, że doszło do jego nabycia.3.
Reklama produktu leczniczego nie może być kierowana do dzieci ani zawierać żadnego elementu, który jest do nich kierowany.4.
Reklama produktu leczniczego, będąca przypomnieniem pełnej reklamy, poza jego nazwą własną i nazwą powszechnie stosowaną może zawierać tylko znak towarowy niezawierający odniesień do wskazań leczniczych, postaci farmaceutycznej, dawki, haseł reklamowych lub innych treści reklamowych.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (5)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (5)
- Czy napisy "Promocja" lub "obniżka do -70%" wewnątrz apteki są dopuszczalne?
- Czy na materiałach marketingowych takich jak np. długopisy, notesy, itp. można stosować tylko zarejestrowane nazwy handlowe i nazwy substancji czynnych powołując się na art. 53 ust. 4 ustawy - Prawo farmaceutyczne jako przypomnienie pełnej reklamy?
- Czy wykonywanie przez podmiot wprowadzający lek do obrotu badań retrospektywnych lub prospektywnych leku refundowanego, polegających na zleceniu lekarzowi za odrębnym wynagrodzeniem prowadzenia takiego badania, jest niedozwoloną reklamą?
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (21)
Orzeczenia sądów liczba obiektów na liście: (21)
- II GSK 1196/19, Przekazanie informacji o produkcie, w szczególności informacji o niekorzystnych właściwościach produktu, a niedozwolona reklama - Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego
- XVII GWo 97/22 - Postanowienie Sądu Okręgowego w Gdańsku
- III Kp 690/21 - Postanowienie Sądu Rejonowego w Bydgoszczy