Art. 52. - [Definicja reklamy produktu leczniczego] - Prawo farmaceutyczne.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.686 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 6 maja 2024 r.
Art. 52. [Definicja reklamy produktu leczniczego]
1.
Reklamą produktu leczniczego jest działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu zwiększenie: liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych.2.
Reklama, o której mowa w ust. 1, obejmuje w szczególności:1)
reklamę produktu leczniczego kierowaną do publicznej wiadomości;2)
reklamę produktu leczniczego kierowaną do osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi;3)
odwiedzanie osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi przez przedstawicieli handlowych lub medycznych;4)
dostarczanie próbek produktów leczniczych;5)
sponsorowanie spotkań promocyjnych dla osób upoważnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi;6)
sponsorowanie konferencji, zjazdów i kongresów naukowych dla osób upoważnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.3.
Za reklamę produktów leczniczych nie uważa się:1)
informacji umieszczonych na opakowaniach oraz załączonych do opakowań produktów leczniczych, zgodnych z pozwoleniem na dopuszczenie do obrotu;2)
korespondencji, której towarzyszą materiały informacyjne o charakterze niepromocyjnym niezbędne do udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące konkretnego produktu leczniczego, w tym produktu leczniczego dopuszczonego do obrotu bez konieczności uzyskania pozwolenia, o którym mowa w art. 4;3)
ogłoszeń o charakterze informacyjnym niekierowanych do publicznej wiadomości dotyczących w szczególności zmiany opakowania, ostrzeżeń o działaniach niepożądanych, pod warunkiem że nie zawierają treści odnoszących się do właściwości produktów leczniczych;4)
katalogów handlowych lub list cenowych, zawierających wyłącznie nazwę własną, nazwę powszechnie stosowaną, dawkę, postać i cenę produktu leczniczego, w tym produktu leczniczego dopuszczonego do obrotu bez konieczności uzyskania pozwolenia, o którym mowa w art. 4, a w przypadku produktu leczniczego objętego refundacją - cenę urzędową detaliczną, pod warunkiem że nie zawierają treści odnoszących się do właściwości produktów leczniczych, w tym do wskazań terapeutycznych;5)
informacji dotyczących zdrowia lub chorób ludzi i zwierząt, pod warunkiem że nie odnoszą się nawet pośrednio do produktów leczniczych.6)
(uchylony).4.
(uchylony).Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (10)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (10)
- Czy podanie nazwy handlowej substancji leczniczej w publicznie dostępnym cenniku podmiotu leczniczego stanowi niedozwoloną reklamę produktu leczniczego?
- Czy w szpitalu można wywiesić nekrolog z danymi zakładu pogrzebowego?
- Czy lekarz medycyny estetycznej może w mediach społecznościowych prezentować efekty swojej pracy?
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (259)
Orzeczenia sądów liczba obiektów na liście: (256)
Pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (3)
- 1401/BP-II/4210-43/07/JM, Reklama produktu leczniczego a koszty uzyskania przychodów w CIT. - Pismo wydane przez: Izba Skarbowa w Warszawie
- 1472/ROP1/423-144/07/AK, Wydatki na zakup gadżetów firmowych oraz sponsorowanie konferencji, zjazdów i kongresów naukowych jako koszt uzyskania przychodów dystrybutora leków. - Pismo wydane przez: Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie
- 1473/518/WD/423/22/06/JL, Zaliczenie w koszty reklamy publicznej rozdawnictwa oznaczonych logo firmy upominków przekazywanych lekarzom, aptekarzom i hurtownikom. - Pismo wydane przez: Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu