Art. 44. - [Nabór na stanowisko Rzecznika Praw Pacjenta] - Prawa pacjenta i Rzecznik Praw Pacjenta.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1545 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 6 września 2023 r. do: 9 listopada 2023 r.
Art. 44. [Nabór na stanowisko Rzecznika Praw Pacjenta]
1.
Rzecznik jest powoływany przez Prezesa Rady Ministrów spośród osób wyłonionych w drodze otwartego i konkurencyjnego naboru.2.
Informację o naborze na stanowisko Rzecznika ogłasza się przez umieszczenie ogłoszenia w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie biura oraz w Biuletynie Informacji Publicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) i Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Ogłoszenie powinno zawierać:1)
nazwę i adres biura;2)
określenie stanowiska;3)
wymagania związane ze stanowiskiem pracy, wynikające z przepisów prawa;4)
zakres zadań wykonywanych na stanowisku;5)
wskazanie wymaganych dokumentów;6)
termin i miejsce składania dokumentów;7)
informację o metodach i technikach naboru.3.
Termin, o którym mowa w ust. 2 pkt 6, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.4.
Nabór na stanowisko Rzecznika przeprowadza zespół powołany przez ministra właściwego do spraw zdrowia, liczący co najmniej 3 osoby, których wiedza i doświadczenie dają rękojmię wyłonienia najlepszych kandydatów. W toku naboru ocenia się doświadczenie zawodowe kandydata, wiedzę niezbędną do wykonywania zadań na stanowisku, na które jest przeprowadzany nabór, oraz kompetencje kierownicze.5.
Ocena wiedzy i kompetencji kierowniczych, o których mowa w ust. 4, może być dokonana na zlecenie zespołu przez osobę niebędącą członkiem zespołu, która posiada odpowiednie kwalifikacje do dokonania tej oceny.6.
Członek zespołu oraz osoba, o której mowa w ust. 5, mają obowiązek zachowania w tajemnicy informacji dotyczących osób ubiegających się o stanowisko, uzyskanych w trakcie naboru.7.
W toku naboru zespół wyłania nie więcej niż trzech kandydatów, których przedstawia Prezesowi Rady Ministrów.8.
Z przeprowadzonego naboru zespół sporządza protokół zawierający:1)
nazwę i adres biura;2)
określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór, oraz liczbę kandydatów;3)
imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż trzech najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełniania przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze;4)
informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;5)
uzasadnienie dokonanego wyboru albo powody niewyłonienia kandydata;6)
skład zespołu.9.
Wynik naboru ogłasza się niezwłocznie poprzez umieszczenie informacji w Biuletynach Informacji Publicznej, o których mowa w ust. 2. Informacja o wyniku naboru zawiera:1)
nazwę i adres biura;2)
określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór;3)
imiona i nazwiska wybranych kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego albo informację o niewyłonieniu kandydata.10.
Umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów ogłoszenia o naborze oraz o wyniku tego naboru jest bezpłatne.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »