Art. 20. - [Obowiązki przedsiębiorcy kontaktującego się z konsumentem przez telefon] - Prawa konsumenta.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2759 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 7 stycznia 2024 r.
Art.  20.  [Obowiązki przedsiębiorcy kontaktującego się z konsumentem przez telefon]
1. 
Jeżeli przedsiębiorca kontaktuje się z konsumentem przez telefon w celu zawarcia umowy na odległość, ma obowiązek na początku rozmowy poinformować konsumenta o tym celu, a ponadto podać identyfikujące go dane oraz dane identyfikujące osobę, w imieniu której telefonuje.
2. 
Jeżeli przedsiębiorca proponuje konsumentowi zawarcie umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy.