Rozdział 1 - Przepisy wstępne. - Prawa i obowiązki pracowników służby dyplomatyczno-konsularnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1975.3.10

Akt utracił moc
Wersja od: 24 stycznia 1977 r.

Rozdział  1

Przepisy wstępne.

§  1.
Pracownikami służby dyplomatyczno-konsularnej w rozumieniu niniejszego rozporządzenia osoby zatrudnione w Ministerstwie Spraw Zagranicznych oraz w polskich przedstawicielstwach dyplomatycznych i urzędach konsularnych.
§  2.
1.
Pracownikiem służby dyplomatyczno-konsularnej może być osoba, która:
1)
posiada obywatelstwo polskie,
2)
ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
3)
korzysta z praw publicznych,
4)
wyróżnia się aktywną postawą i zaangażowaniem w realizacji polityki Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej i Rządu Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej,
5)
posiada wysokie walory polityczne i moralne gwarantujące właściwą postawę w pracy zawodowej i życiu prywatnym,
6)
posiada odpowiednie wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz znajomość języków obcych, niezbędne do pracy w służbie dyplomatyczno-konsularnej.
2.
Minister Spraw Zagranicznych w porozumieniu z właściwymi ministrami określi szczegółowe wymagania w zakresie wykształcenia i kwalifikacji zawodowych, jakim powinien odpowiadać pracownik służby dyplomatyczno-konsularnej na każdym stanowisku służbowym.