Art. 24. - [Podstawowe i szczegółowe obowiązki pracownika samorządowego] - Pracownicy samorządowi.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.530 t.j.
Akt obowiązującyWersja od: 4 marca 2022 r.
Art. 24. [Podstawowe i szczegółowe obowiązki pracownika samorządowego]
1.
Do podstawowych obowiązków pracownika samorządowego należy dbałość o wykonywanie zadań publicznych oraz o środki publiczne, z uwzględnieniem interesu publicznego oraz indywidualnych interesów obywateli.2.
Do obowiązków pracownika samorządowego należy w szczególności:2)
wykonywanie zadań sumiennie, sprawnie i bezstronnie;3)
udzielanie informacji organom, instytucjom i osobom fizycznym oraz udostępnianie dokumentów znajdujących się w posiadaniu jednostki, w której pracownik jest zatrudniony, jeżeli prawo tego nie zabrania;4)
dochowanie tajemnicy ustawowo chronionej;5)
zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami, zwierzchnikami, podwładnymi oraz współpracownikami;6)
zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim;7)
stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (44)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (44)
- Czy można dokonać oceny okresowej psychologa zatrudnionego w Centrum Usług Społecznych, na podstawie jakich kryteriów oceny?
- Czy dyrektor zatrudniony jako menadżer może skorzystać w szkole z dofinansowania do studiów podyplomowych?
- Czy pracownik socjalny może wnieść zastrzeżenia do oceny uzasadnienia oceny pozytywnej?