Art. 90. - [Tymczasowy Morski Certyfikat Pracy] - Praca na morzu.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.2257 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 19 października 2023 r.
Art. 90. [Tymczasowy Morski Certyfikat Pracy]
1.
Tymczasowy Morski Certyfikat Pracy, zwany dalej "certyfikatem tymczasowym", wydaje się dla statku:1)
nowo zbudowanego, po oddaniu go do eksploatacji;2)
który zmienił przynależność;3)
na którym armator przejął odpowiedzialność za jego eksploatację.2.
Dyrektor urzędu morskiego właściwy dla portu macierzystego statku wydaje, na wniosek armatora, certyfikat tymczasowy, na okres niezbędny do uzyskania certyfikatu, nie dłuższy niż 6 miesięcy. Okres ten nie może być przedłużony.3.
Certyfikat tymczasowy może zostać wydany, jeżeli:1)
przeprowadzona przez dyrektora urzędu morskiego inspekcja warunków pracy i życia marynarzy na statku zakończyła się pozytywnie;2)
armator wykazał, że na statku są stosowane właściwe procedury, zgodne z wymaganiami ustawy i Konwencji MLC;3)
kapitanowi statku są znane wymagania Konwencji MLC odnoszące się do warunków pracy i życia marynarzy na statku oraz obowiązki związane z ich wprowadzaniem;4)
dyrektor urzędu morskiego właściwy dla portu macierzystego statku otrzymał niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie Deklaracji Zgodności.4.
Odmowa wydania certyfikatu tymczasowego następuje w drodze decyzji.5.
Certyfikat tymczasowy traci ważność po zajściu okoliczności, o których mowa w art. 89 ust. 6 pkt 1 i 3-5.