§ 3. - Pożyczki z budżetu państwa udzielane jednostkom samorządu terytorialnego w ramach postępowań ostrożnościowych lub naprawczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.257.1730

Akt obowiązujący
Wersja od: 30 grudnia 2010 r.
§  3.
Do wniosku o udzielenie pożyczki z budżetu państwa dołącza się, w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem:
1)
uchwałę w sprawie przyjęcia programu postępowania ostrożnościowego lub naprawczego;
2)
uchwałę w sprawie zaciągnięcia pożyczki z budżetu państwa;
3)
aktualną uchwałę budżetową na rok, w którym jest składany wniosek, wraz z załącznikami, jeśli do dnia złożenia wniosku nie została ona ogłoszona we właściwym wojewódzkim dzienniku urzędowym, albo informacje o właściwych dziennikach wojewódzkich, w których uchwała budżetowa wraz ze zmianami została ogłoszona;
4)
program postępowania ostrożnościowego lub naprawczego oraz:
a)
analizę stanu finansów jednostki samorządu terytorialnego,
b)
plan przedsięwzięć ostrożnościowych lub naprawczych, wraz z harmonogramem ich wprowadzania,
c)
przewidywane efekty finansowe poszczególnych przedsięwzięć ostrożnościowych lub naprawczych, wraz z określeniem metodologii ich obliczania,
d)
uzasadnienie podejmowanych działań w ramach postępowania ostrożnościowego lub naprawczego

- jeżeli nie są zawarte w programie ostrożnościowym lub naprawczym;

5)
uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego z uwzględnieniem wnioskowanej do zaciągnięcia pożyczki z budżetu państwa, obejmującą okres zwrotu pożyczki;
6)
ostatnio sporządzoną informację o stanie mienia komunalnego jednostki samorządu terytorialnego;
7)
opinie regionalnej izby obrachunkowej o przedkładanych przez organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego sprawozdaniach z wykonania budżetu wraz z informacjami o stanie mienia jednostek samorządu terytorialnego i objaśnieniami, za okres 3 lat poprzedzających rok budżetowy, w którym jest składany wniosek, przy czym za rok bezpośrednio poprzedzający, jeżeli jest dostępna w czasie składania wniosku;
8)
opinię regionalnej izby obrachunkowej o przedłożonej przez organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze roku budżetowego, w którym jest składany wniosek, jeżeli jest dostępna w czasie składania wniosku;
9)
opinie regionalnej izby obrachunkowej o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego, dotyczącą roku budżetowego, w którym jest składany wniosek, oraz kolejnego roku, jeżeli opinia taka jest dostępna w czasie składania wniosku;
10)
aktualną opinię regionalnej izby obrachunkowej o projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej;
11)
opinię regionalnej izby obrachunkowej w sprawie prawidłowości planowanej kwoty długu jednostki samorządu terytorialnego wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań, o której mowa w art. 226 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jeżeli opinia taka jest dostępna w czasie składania wniosku;
12)
opinię regionalnej izby obrachunkowej o możliwości spłaty pożyczki z budżetu państwa;
13)
opinię regionalnej izby obrachunkowej o przedłożonym przez organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego projekcie uchwały budżetowej, dotyczącą roku budżetowego, w którym jest składany wniosek, oraz kolejnego roku, jeżeli opinia taka jest dostępna w czasie składania wniosku;
14)
oświadczenie wnioskodawcy o aktualnym zadłużeniu, obciążeniach na majątku trwałym oraz o toczących się postępowaniach sądowych i administracyjnych, mogących mieć wpływ na sytuację finansową jednostki samorządu terytorialnego;
15)
oświadczenie wnioskodawcy o wywiązywaniu się jednostki samorządu terytorialnego ze spłaty zobowiązań finansowych lub o zmianie warunków spłaty tych zobowiązań;
16)
wykaz aktualnych zobowiązań wnioskodawcy z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych obligacji, wraz z harmonogramem ich spłaty i wysokością oprocentowania, oraz zobowiązań długoterminowych będących konsekwencją zawartych umów o wykup wierzytelności;
17)
zaświadczenie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, dotyczące stanu płatności składek na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych i na Fundusz Pracy oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne;
18)
opinię wojewody o przedsięwzięciach proponowanych do realizacji przez jednostkę samorządu terytorialnego w ramach postępowania ostrożnościowego lub naprawczego w zakresie zgodności z prawem proponowanych działań ostrożnościowych lub naprawczych;
19)
dokumenty potwierdzające uzgodnienia zawarte z wierzycielami jednostki samorządu terytorialnego;
20)
raport regionalnej izby obrachunkowej o stanie gospodarki finansowej jednostki samorządu terytorialnego;
21)
propozycje zabezpieczeń spłaty pożyczki, zgodnie z § 4;
22)
opis działań podjętych przez wnioskodawcę w celu pozyskania środków finansowych, innych niż pożyczka z budżetu państwa, oraz ewentualnych trudności w ich pozyskaniu;
23)
oświadczenie wnioskodawcy o prawdziwości danych i informacji podanych przez wnioskodawcę we wniosku i załączonych dokumentach.