§ 6. - Pozasądowe postępowanie przed Rzecznikiem Finansowym.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2017.313
Akt obowiązujący Wersja od: 21 lutego 2017 r.
§ 6.
1.
Wniosek zawiera:1)
oznaczenie klienta podmiotu rynku finansowego, zwanego dalej "klientem", obejmujące jego imię i nazwisko, jego adres zamieszkania i adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania, a także numer telefonu lub adres poczty elektronicznej, o ile klient je posiada;2)
oznaczenie podmiotu rynku finansowego, obejmujące jego nazwę albo firmę i adres siedziby;3)
dokładne określenie żądania klienta, w tym wskazanie wartości roszczenia pieniężnego lub pożądanego zachowania podmiotu rynku finansowego;4)
określenie oczekiwania co do sposobu zakończenia sporu;5)
opis stanu faktycznego sprawy;6)
określenie rodzaju postępowania, o którym mowa w art. 36 ust. 2 ustawy, przez wskazanie, że wnioskodawca wnosi o umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub o przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu;7)
podpis klienta lub jego pełnomocnika.2.
Do wniosku dołącza się:1)
posiadane dokumenty na poparcie opisanego stanu faktycznego albo informację o braku takich dokumentów;2)
dokument potwierdzający zakończenie postępowania reklamacyjnego lub wskazanie okoliczności, które uniemożliwiają jego dołączenie;3)
dowód uiszczenia opłaty lub wniosek o zwolnienie z obowiązku jej uiszczania;4)
pełnomocnictwo, jeżeli wniosek składa pełnomocnik.3.
Do wniosku dołącza się także informację, czy Rzecznik podejmuje lub podejmował działania w trybie art. 17 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy w zakresie ochrony klientów podmiotu rynku finansowego, reprezentując interesy klienta, a także czy sprawa o to samo roszczenie między tymi samymi stronami jest w toku albo została już rozpatrzona przez Rzecznika w postępowaniu, sąd polubowny, inny właściwy podmiot albo sąd.