Art. 82. - Powszechne ubezpieczenie zdrowotne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.28.153

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 2006 r.
Art.  82.  336
1. 
Zarząd kasy chorych tworzą dyrektor oraz 2-5 członków, w tym 2 zastępców dyrektora.
2. 
Zarząd kasy chorych reprezentuje kasę na zewnątrz, kieruje działalnością kasy i decyduje we wszystkich sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji rady kasy.
3. 
Statut kasy chorych określa zakres obowiązków dyrektora kasy chorych i jego zastępców.
4. 
Zarząd kasy chorych podejmuje decyzje zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków, w tym dyrektora lub jego zastępcy.
5. 
Oświadczenia woli w imieniu zarządu kasy chorych składa dyrektor zarządu lub z jego upoważnienia jeden z jego zastępców.
6. 
Do zadań zarządu kasy chorych należy w szczególności:
1)
wykonywanie uchwał rady kasy chorych,
2)
opracowywanie projektu planu pracy kasy chorych,
3)
opracowywanie projektu planu finansowego kasy chorych,
4)
wykonywanie planu finansowego i planu pracy kasy chorych,
5)
zarządzanie funduszami i mieniem kasy chorych,
6)
lokowanie funduszu rezerwowego kasy chorych,
7)
opracowywanie kwartalnych i rocznych sprawozdań z działalności kasy chorych oraz kwartalnych i rocznych sprawozdań finansowych,
8)
negocjowanie umów ze świadczeniodawcami, ich zawieranie i rozliczanie oraz kontrola ich wykonywania,
9)
podejmowanie decyzji w sprawach określonych w ustawie i statucie kasy chorych,
10)
zapewnienie obsługi organizacyjno-technicznej organów kasy chorych,
11)
przedstawianie radzie kasy chorych projektów utworzenia oddziałów kasy, ich lokalizacji, obszaru i zakresu działania,
12)
kierowanie działalnością oddziałów kasy chorych,
13)
przekazywanie do Urzędu Nadzoru statutu i innych uchwał rady kasy chorych, planu finansowego oraz kwartalnych i rocznego sprawozdania finansowego, sprawozdań kwartalnych i rocznego z działalności kasy chorych nie później niż w ciągu 7 dni od dnia ich przyjęcia przez radę kasy, a także informacji, o których mowa w art. 130 ust. 4,
14)
podawanie do publicznej wiadomości statutu kasy chorych, rocznego planu finansowego oraz rocznego sprawozdania finansowego,
15)
przygotowanie i przedstawianie radzie kasy chorych corocznych prognoz przychodów i kosztów,
16)
przygotowywanie i przedstawianie radzie kasy chorych projektu planu zabezpieczenia ambulatoryjnej opieki zdrowotnej, o którym mowa w art. 55a.
7. 
Dyrektor wykonuje, jako pracodawca, czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników biura kasy chorych.
336 Art. 82 zmieniony przez art. 1 pkt 79 ustawy z dnia 18 lipca 1998 r. (Dz.U.98.117.756) zmieniającej nin. ustawę z dniem 1 stycznia 1999 r.