Rozdział 4 - Regulamin działania Komisji Odpowiedzialności Zawodowej - Postępowanie z tytułu odpowiedzialności zawodowej rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami oraz zarządców nieruchomości.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2008.11.66

Akt utracił moc
Wersja od: 9 stycznia 2013 r.

Rozdział  4

Regulamin działania Komisji Odpowiedzialności Zawodowej

§  15.
1.
Przewodniczący Komisji reprezentuje Komisję i kieruje całokształtem spraw związanych z realizacją zadań Komisji, w szczególności:
1)
zwołuje, za zgodą ministra, posiedzenia Prezydium Komisji oraz posiedzenia plenarne Komisji;
2)
przekazuje członkom Komisji informacje niezbędne dla jej działalności;
3)
wyznacza i odwołuje obrońców z urzędu do poszczególnych spraw;
4)
z upoważnienia ministra zwraca się do organów administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości oraz innych instytucji i osób o udzielenie informacji niezbędnych dla przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego;
5)
rozpatruje skargi na działalność zespołów lub członków Komisji;
6)
wnioskuje do ministra o przeprowadzenie szkoleń dla członków Komisji i obrońców z urzędu;
7)
przedstawia ministrowi wnioski o wypłatę wynagrodzeń dla członków Komisji i obrońców z urzędu oraz wnioski o refundację innych wydatków związanych z przeprowadzonymi postępowaniami wyjaśniającymi;
8)
sporządza roczne sprawozdania z działalności Komisji i przekazuje je ministrowi w terminie do dnia 31 marca roku następnego.
2.
W razie nieobecności przewodniczącego Komisją kieruje wyznaczony przez przewodniczącego Komisji wiceprzewodniczący Komisji lub inny członek Komisji.
§  16.
1.
Wiceprzewodniczący Komisji kieruje bezpośrednio odpowiednią sekcją, w szczególności:
1)
informuje członków odpowiedniej sekcji o ustaleniach podjętych na posiedzeniach Prezydium Komisji;
2)
dba o sprawny i niezakłócony przebieg postępowania wyjaśniającego;
3)
zapoznaje się z dokumentacją dotyczącą postępowań wyjaśniających i przekazuje ją zespołowi;
4)
wyznacza składy zespołów;
5)
wyznacza terminy posiedzeń zespołów i zawiadamia o wyznaczonych terminach: ministra, członków zespołów, osoby, wobec których wszczęto postępowanie, oraz obrońców, o ile zostali ustanowieni lub wyznaczeni z urzędu;
6)
prowadzi korespondencję związaną z prowadzonymi postępowaniami wyjaśniającymi;
7)
przekazuje ministrowi dokumentację dotyczącą postępowania wyjaśniającego;
8)
sporządza roczne sprawozdania z działalności sekcji i przekazuje je przewodniczącemu Komisji w terminie do dnia 28 lutego roku następnego.
2.
W razie nieobecności wiceprzewodniczącego Komisji odpowiednią sekcją kieruje przewodniczący Komisji lub wyznaczony przez przewodniczącego Komisji inny członek tej sekcji.
§  17.
1.
Posiedzenia plenarne Komisji zwołuje się w celu omówienia spraw związanych z organizacją i przebiegiem postępowań wyjaśniających, w tym problemów wynikających z prowadzonej działalności Komisji, a także w celu przeprowadzenia szkoleń członków Komisji.
2.
Posiedzenia plenarne zwoływane są dla wszystkich członków Komisji lub dla członków poszczególnych sekcji.
3.
Posiedzenia Prezydium Komisji zwoływane są w razie potrzeby, w celu przygotowania posiedzeń plenarnych Komisji, a także w innych sprawach niewymagających udziału wszystkich członków Komisji.
4.
Przewodniczący Komisji sporządza sprawozdania z posiedzeń Prezydium Komisji lub z posiedzeń plenarnych wszystkich członków Komisji.
5.
Wiceprzewodniczący Komisji sporządza sprawozdania z posiedzeń plenarnych członków poszczególnych sekcji.