§ 6. - Postępowanie w razie wypadków pozostających w związku z pełnieniem służby w Policji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.136.1150

Akt utracił moc
Wersja od: 25 lipca 2005 r.
§  6.
1.
Komisja powypadkowa może:
1)
dokonać oględzin miejsca wypadku, stanu technicznego urządzeń oraz badać warunki pełnienia służby i inne okoliczności, które mogły mieć wpływ na powstanie wypadku lub mają z nim związek, sporządzać szkice lub wykonywać zdjęcia tego miejsca;
2)
przesłuchać poszkodowanego, świadków wypadku oraz inne osoby, których zeznania mogą mieć znaczenie dla ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku, z uprzedzeniem, z wyjątkiem poszkodowanego, o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań;
3)
zasięgać opinii specjalistów lub biegłych;
4)
przeglądać akta postępowania karnego i innych postępowań oraz inne dokumenty dotyczące wypadku i jego następstw, z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z odrębnych przepisów;
5)
zapoznać się z posiadaną przez poszkodowanego dokumentacją medyczną;
6)
zebrać inne dowody dotyczące wypadku.
2.
Z dokonania oględzin miejsca wypadku, przesłuchania poszkodowanego oraz świadka sporządza się protokoły.
3.
Wzór protokołu oględzin miejsca wypadku, przesłuchania poszkodowanego i przesłuchania świadka określają odpowiednio załączniki nr 1-3 do rozporządzenia.