Rozdział 2 - Legitymowanie osób - Postępowanie przy wykonywaniu niektórych uprawnień policjantów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.1565

Akt utracił moc
Wersja od: 8 października 2015 r.

Rozdział  2

Legitymowanie osób

§  4. 
Policjant ustala tożsamość osoby legitymowanej na podstawie:
1)
dowodu osobistego;
2)
dokumentu paszportowego;
3)
zagranicznego dokumentu tożsamości;
4)
innego dokumentu zawierającego fotografię i oznaczonego numerem lub serią;
5)
informacji o osobie w postaci zdjęcia wraz z opisem wizerunku osoby lub odcisków linii papilarnych zgromadzonych w policyjnych zbiorach danych lub zbiorach danych, do których Policja ma dostęp na podstawie art. 20 ust. 15 i 16 ustawy;
6)
oświadczenia innej osoby, której tożsamość została ustalona na podstawie dokumentów, o których mowa w pkt 1-4.
§  5. 
1. 
W przypadku legitymowania osoby znajdującej się w pojeździe policjant może, ze względów bezpieczeństwa, żądać opuszczenia pojazdu przez tę osobę oraz inne osoby znajdujące się w pojeździe.
2. 
W przypadku następującego bezpośrednio po sobie legitymowania z tej samej przyczyny kolejnych osób znajdujących się w pobliżu, policjant umundurowany jednokrotnie wykonuje czynności określone w § 2 ust. 1 i 3 łącznie wobec wszystkich tych osób.
§  6. 
Policjant może odstąpić od legitymowania osoby, która jest mu znana osobiście.
§  7. 
1. 
Policjant dokumentuje legitymowanie osoby w notatniku służbowym lub w notatce służbowej, określając datę, czas, miejsce i przyczynę legitymowania oraz następujące dane osoby legitymowanej:
1)
imię (imiona) i nazwisko oraz adres zamieszkania lub pobytu;
2)
numer PESEL, a w przypadku braku informacji o numerze PESEL - datę i miejsce urodzenia oraz imiona rodziców i nazwisko rodowe;
3)
rodzaj i cechy identyfikacyjne dokumentu, na podstawie którego ustalono tożsamość osoby legitymowanej, lub rodzaj informacji, o której mowa w § 4 pkt 5, na podstawie której ustalono tożsamość osoby legitymowanej.
2. 
Dokumentowanie czynności, o której mowa w ust. 1, może być realizowane w postaci elektronicznej.