§ 9. - Postępowanie przy przyznawaniu i wypłacaniu zasiłków dla bezrobotnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1926.45.278

Akt utracił moc
Wersja od: 12 maja 1926 r.
§  9.
Zarządy gmin wiejskich, a w gminach miejskich właściciele (administratorstwie, rządcy domów), względnie biura meldunkowe obowiązane są wydać na żądanie bezrobotnego zaświadczenie, stwierdzające na podstawie ksiąg meldunkowych:
1)
miejsce i przeciąg czasu zamieszkania bezrobotnego w danej miejscowości lub w danym domu,
2)
stan rodzinny bezrobotnego i jeśli bezrobotny ma rodzinę, wykaz osób należących w myśl art. 12 ustawy z dnia 18 lipca 1924 r. o zabezpieczeniu na wypadek bezrobocia zmienionej ustawą z dnia 28 października 1925 roku o zmianie niektórych przepisów ustawy z dnia 18 lipca 1924 r. do rodziny bezrobotnego.

Jeśli bezrobotny zakwestjonuje stwierdzony w zaświadczeniu wykaz osób należących do jego rodziny, właściciel domu (administrator, rządca), lub zarząd gminy, względnie biuro meldunkowe obowiązani są zamieścić uwagę w sprawie odnośnej pretensji bezrobotnego.

Właściciele (administratorowie, rządcy) domów obowiązani są uzyskać od władz policyjnych potwierdzenie tożsamości swego podpisu na zaświadczeniu.

W razie, gdy bezrobotny mieszka we własnym domu, zaświadczenie, przewidziane w paragrafie niniejszym, obowiązana jest wydać władza gminna lub policyjna.