§ 9. - Postępowanie przy przyznawaniu i wypłacaniu zasiłków dla bezrobotnych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1926.45.278
Akt utracił moc Wersja od: 12 maja 1926 r.
§ 9.
Zarządy gmin wiejskich, a w gminach miejskich właściciele (administratorstwie, rządcy domów), względnie biura meldunkowe obowiązane są wydać na żądanie bezrobotnego zaświadczenie, stwierdzające na podstawie ksiąg meldunkowych: 1)
miejsce i przeciąg czasu zamieszkania bezrobotnego w danej miejscowości lub w danym domu, 2)
stan rodzinny bezrobotnego i jeśli bezrobotny ma rodzinę, wykaz osób należących w myśl art. 12 ustawy z dnia 18 lipca 1924 r. o zabezpieczeniu na wypadek bezrobocia zmienionej ustawą z dnia 28 października 1925 roku o zmianie niektórych przepisów ustawy z dnia 18 lipca 1924 r. do rodziny bezrobotnego.Jeśli bezrobotny zakwestjonuje stwierdzony w zaświadczeniu wykaz osób należących do jego rodziny, właściciel domu (administrator, rządca), lub zarząd gminy, względnie biuro meldunkowe obowiązani są zamieścić uwagę w sprawie odnośnej pretensji bezrobotnego.
Właściciele (administratorowie, rządcy) domów obowiązani są uzyskać od władz policyjnych potwierdzenie tożsamości swego podpisu na zaświadczeniu.
W razie, gdy bezrobotny mieszka we własnym domu, zaświadczenie, przewidziane w paragrafie niniejszym, obowiązana jest wydać władza gminna lub policyjna.