§ 35. - Postępowanie o świadczenia emerytalno-rentowe.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2011.237.1412

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 listopada 2011 r. do: 28 grudnia 2024 r.
§  35.
1.
Organ rentowy prowadzi akta sprawy w formie papierowej lub elektronicznej.
2.
W przypadku akt sprawy prowadzonych w formie elektronicznej organ rentowy umieszcza w systemie teleinformatycznym odwzorowane cyfrowo dokumenty papierowe składające się na akta sprawy i opatruje poświadczeniem autentyczności. W takim przypadku dokumenty papierowe otrzymane od zainteresowanego, po ich odwzorowaniu cyfrowym i umieszczeniu w systemie teleinformatycznym organu rentowego, są zwracane zainteresowanemu na jego wniosek, z zastrzeżeniem § 28 ust. 2.
3.
Organ rentowy przechowuje odwzorowane cyfrowo dokumenty, o których mowa w ust. 2, przez okres 50 lat.
4.
Dowodem (odpisem) potwierdzającym treść akt sprawy prowadzonych w formie elektronicznej są wydruki z systemu teleinformatycznego organu rentowego. Przepis § 30 stosuje się odpowiednio.