§ 6. - [Wpis do wykazu instytucji i osób uprawnionych do przeprowadzenia postępowania mediacyjnego] - Postępowanie mediacyjne w sprawach karnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.716

Akt obowiązujący
Wersja od: 25 maja 2015 r.
§  6.  [Wpis do wykazu instytucji i osób uprawnionych do przeprowadzenia postępowania mediacyjnego]
1. 
Wpis do wykazu następuje na wniosek instytucji lub osoby. Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w § 3 pkt 1-3 lub w § 4 pkt 1, 3, 5 i 6, oraz oświadczenia o spełnieniu warunków, o których mowa w § 4 pkt 2 i 4.
2. 
W przedmiocie wpisu do wykazu prezes sądu okręgowego wydaje decyzję administracyjną. Od decyzji w przedmiocie wpisu służy odwołanie do prezesa sądu apelacyjnego.
3. 
Prezes sądu okręgowego wpisuje do wykazu instytucję lub osobę, wyrażającą gotowość przeprowadzania postępowania mediacyjnego, po stwierdzeniu spełnienia warunków, o których mowa w § 3 pkt 1-3 lub w § 4 pkt 1-7.
4. 
Wpis zawiera następujące dane:
1)
nazwę instytucji uprawnionej lub imię i nazwisko oraz datę urodzenia osoby uprawnionej;
2)
adres do korespondencji instytucji lub osoby uprawnionej;
3)
numer telefonu lub adres poczty elektronicznej instytucji lub osoby uprawnionej.
5. 
Osoba kierująca instytucją uprawnioną i osoba uprawniona mają obowiązek zawiadomić prezesa sądu okręgowego o:
1)
każdej zmianie danych, o których mowa w ust. 4,
2)
utracie któregokolwiek z warunków, o których mowa w § 3 pkt 1-3 lub w § 4 pkt 1, 2 i 4-6
-
w terminie 14 dni od dnia zmiany lub utraty spełnienia warunku.
6. 
W przypadku, o którym mowa w ust. 5 pkt 1, prezes sądu okręgowego dokonuje aktualizacji wykazu.