§ 4. - Postępowanie kwalifikacyjne o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.1772

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 sierpnia 2023 r.
§  4. 
1. 
Niezwłocznie po udostępnieniu ogłoszenia kierownik jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej, w której jest planowane przeprowadzenie postępowania kwalifikacyjnego, zwany dalej "przełożonym właściwym w sprawie postępowania", powołuje komisję, która przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne, zwaną dalej "komisją", i wyznacza jej przewodniczącego.
2. 
W skład komisji wchodzi co najmniej trzech członków, w tym przedstawiciel komórki organizacyjnej, która realizuje zadania w zakresie spraw kadrowych.
3. 
W skład komisji mogą wchodzić pracownicy lub strażacy z innej jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej niż jednostka, która przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne.
4. 
Komisja dokonuje oceny złożonych dokumentów związanych z postępowaniem kwalifikacyjnym, przeprowadza test sprawności fizycznej, rozmowę kwalifikacyjną oraz dodatkowe etapy postępowania, o których mowa w art. 28 ust. 7 ustawy, jeżeli zostało zarządzone ich przeprowadzenie.