Art. 19f. - Pośrednictwo ubezpieczeniowe.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2016.2077 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 25 listopada 2018 r.
Art.  19f. 
1. 
Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół.
2. 
Protokół kontroli zawiera w szczególności:
1)
nazwę i siedzibę zakładu ubezpieczeń;
2)
datę i numer upoważnienia do przeprowadzenia kontroli oraz jego zmiany;
3)
miejsce i datę przeprowadzania czynności kontrolnych;
4)
wskazanie jednostek organizacyjnych objętych kontrolą;
5)
imiona i nazwiska inspektorów przeprowadzających kontrolę;
6)
określenie zakresu kontroli;
7)
imiona i nazwiska oraz stanowiska służbowe osób składających oświadczenia oraz udzielających informacji i wyjaśnień w toku kontroli;
8)
opis dokonanych czynności oraz ustalenia stanu faktycznego;
9)
wzmiankę o poinformowaniu zakładu ubezpieczeń o przysługujących mu prawach i obowiązkach;
10)
wykaz załączników z podaniem nazwy i cech każdego załącznika;
11)
miejsce i datę sporządzenia protokołu.
3. 
Protokół kontroli sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których jeden egzemplarz inspektor kierujący zespołem inspekcyjnym lub w jego zastępstwie inny inspektor wchodzący w skład zespołu inspekcyjnego przeprowadzającego kontrolę przekazuje zakładowi ubezpieczeń.
4. 
Osoba upoważniona przez organ zarządzający zakładu ubezpieczeń potwierdza odbiór protokołu kontroli na jednym egzemplarzu protokołu podpisanym przez inspektora kierującego zespołem inspekcyjnym. Osoby te parafują każdą stronę protokołu.
5. 
Jeżeli zakład ubezpieczeń odmawia lub uchyla się od odebrania protokołu kontroli, organ nadzoru wzywa pisemnie zakład ubezpieczeń do odebrania protokołu, wyznaczając termin nie krótszy niż 7 dni do dokonania tej czynności. W przypadku bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu protokół uważa się za doręczony z upływem ostatniego dnia tego terminu.