§ 3. - Posiadanie przez podatników opłacających podatki obrotowy i dochodowy w formie ryczałtu rachunków na zakup niektórych materiałów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1965.52.324

Akt utracił moc
Wersja od: 21 marca 1966 r.
§  3.
1.
Podatnicy wymienieni w § 1 powinni wpisywać do ewidencji rachunki na zakupione materiały w dniu ich nadejścia do zakładu (magazynu).
2.
Jeżeli materiały nadeszły do zakładu (magazynu) przed otrzymaniem rachunku, należy sporządzić szczegółowy opis materiałów, podając nazwisko, imię (firmę) i adres dostawcy oraz ilość i rodzaj materiałów i dokonać zapisu w ewidencji na podstawie opisu. Opis powinien być przechowywany jako dowód wewnętrzny zakupu i połączony z nadesłanym następnie rachunkiem. Wartość tych materiałów, wynikająca z rachunku, powinna być wpisana do ewidencji w dniu otrzymania rachunku. Jeżeli rachunek nadszedł po zakończeniu miesiąca kalendarzowego, wartość wynikającą z rachunku wpisuje się do ewidencji w dniu otrzymania rachunku jako nową pozycję z powołaniem pozycji, pod którą wpisany został przychód materiałów na podstawie opisu.