Art. 17. - [Zwolnienie z obowiązku sporządzenia i zatwierdzenia planu gospodarowania odpadami ze statków] - Portowe urządzenia do odbioru odpadów ze statków.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.1250

Akt obowiązujący
Wersja od: 13 czerwca 2022 r.
Art.  17.  [Zwolnienie z obowiązku sporządzenia i zatwierdzenia planu gospodarowania odpadami ze statków]
1. 
Organ właściwy do zatwierdzenia planu gospodarowania odpadami ze statków, w drodze decyzji, na wniosek podmiotu zarządzającego portem lub przystanią morską o charakterze niehandlowym i o nieczęstym lub niewielkim ruchu wyłącznie rekreacyjnych jednostek pływających, zwalnia ten podmiot z obowiązku sporządzenia i zatwierdzenia planu gospodarowania odpadami ze statków, pod warunkiem że posiadane przez te podmioty portowe urządzenia do odbioru odpadów ze statków są zintegrowane z systemem gospodarowania odpadami komunalnymi zarządzanym przez gminę zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888, 1648 i 2151).
2. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1)
oznaczenie daty sporządzenia wniosku;
2)
nazwę i adres wnioskodawcy;
3)
organ właściwy do rozpatrzenia wniosku;
4)
wskazanie portu lub przystani morskiej;
5)
adres portu lub przystani morskiej;
6)
opis charakteru działalności portu lub przystani morskiej uzasadniający zwolnienie z obowiązku sporządzenia i zatwierdzenia planu gospodarowania odpadami ze statków;
7)
spis załączników;
8)
podpis składającego wniosek.
3. 
Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się dokumenty poświadczające, że posiadane przez podmiot portowe urządzenia do odbioru odpadów ze statków są zintegrowane z systemem gospodarowania odpadami komunalnymi zarządzanym przez gminę zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
4. 
Organ wydający decyzję w sprawie udzielenia zwolnienia, o którym mowa w ust. 1, informuje w terminie 7 dni od dnia wydania decyzji właściwego dyrektora urzędu morskiego o nazwach i lokalizacjach portów lub przystani morskich zwolnionych z obowiązku sporządzenia i zatwierdzenia planu gospodarowania odpadami ze statków.
5. 
Właściwy dyrektor urzędu morskiego w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji, o której mowa w ust. 4, wprowadza do Narodowego Systemu SafeSeaNet informacje o nazwach i lokalizacjach portów lub przystani morskich zwolnionych z obowiązku sporządzenia i zatwierdzenia planu gospodarowania odpadami ze statków.