Art. 5. - Porozumienie w sprawie specjalnych wymagań statecznościowych dla statków pasażerskich ro-ro odbywających regularne rozkładowe międzynarodowe podróże pomiędzy, do lub z wyznaczonych portów Europy Północno-Zachodniej i Morza Bałtyckiego. Sztokholm.1996.02.28.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2008.42.252

Akt obowiązujący
Wersja od: 4 stycznia 2008 r.
Artykuł  5

Zastosowanie specjalnych wymagań statecznościowych do statków pasażerskich ro-ro podnoszących banderę państwa nie będącego stroną Porozumienia

1.
Umawiające się Rządy uzgodniły, że specjalne wymagania statecznościowe powinny mieć zastosowanie do wszystkich statków pasażerskich ro-ro odbywających regularne rozkładowe podróże międzynarodowe z pasażerami na pokładzie pomiędzy, do lub z wyznaczonych portów, bez względu na banderę statku, biorąc przy tym pod uwagę konieczność zapewnienia, że statki podnoszące banderę państwa nie będącego Stroną niniejszego Porozumienia nie będą traktowane w sposób bardziej korzystny.
2.
Umawiające się Rządy uzgodniły ponadto, że należy zachęcać do zastosowania specjalnych wymagań statecznościowych, w terminach określonych w Załączniku 2, w odniesieniu do statków pasażerskich ro-ro podnoszących banderę państw niebędących Stronami niniejszego Porozumienia, a odbywających regularne rozkładowe międzynarodowe podróże, z pasażerami na pokładzie pomiędzy, do lub z wyznaczonych portów.
3.
Każdy Umawiający się Rząd zobowiązuje się informować pozostałe Umawiające się Rządy, Sekretarza Generalnego i - w odniesieniu do państw, które są członkami Unii Europejskiej - Komisję Wspólnot Europejskich o krokach, które zostały przedsięwzięte celem wprowadzenia w życie postanowień ustępu 2 niniejszego artykułu.