§ 6. - Pomoc publiczna udzielana przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2019.121 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 21 stycznia 2019 r.
§ 6.
1.
Za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą uznaje się koszty inwestycji, pomniejszone o naliczony podatek od towarów i usług oraz o podatek akcyzowy, jeżeli możliwość ich odliczeń wynika z odrębnych przepisów, poniesione na terenie strefy w trakcie obowiązywania zezwolenia, będące:1)
ceną nabycia gruntów lub prawa ich użytkowania wieczystego;2)
ceną nabycia albo kosztem wytworzenia we własnym zakresie środków trwałych, pod warunkiem zaliczenia ich, zgodnie z odrębnymi przepisami, do składników majątku podatnika;3)
kosztem rozbudowy lub modernizacji istniejących środków trwałych;4)
ceną nabycia wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii przez nabycie praw patentowych, licencji, know-how lub nieopatentowanej wiedzy technicznej, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3;5)
kosztem związanym z najmem lub dzierżawą gruntów, budynków i budowli - pod warunkiem że okres najmu lub dzierżawy trwa co najmniej 5 lat, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - co najmniej 3 lata, licząc od przewidywanego terminu zakończenia nowej inwestycji;6)
ceną nabycia aktywów innych niż grunty, budynki i budowle objęte najmem lub dzierżawą, w przypadku gdy najem lub dzierżawa ma postać leasingu finansowego oraz obejmuje zobowiązanie do nabycia aktywów z dniem upływu okresu najmu lub dzierżawy.2.
W przypadku przedsiębiorców innych niż mali i średni koszty inwestycji określone w ust. 1 pkt 4 uwzględnia się w kosztach kwalifikujących się do objęcia pomocą w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości kosztów, o których mowa w ust. 1.3.
Wartości niematerialne i prawne powinny spełniać łącznie następujące warunki:1)
będą wykorzystane przez przedsiębiorcę otrzymującego pomoc regionalną wyłącznie w przedsiębiorstwie, na rzecz którego przedsiębiorca otrzymuje wsparcie, oraz będą ujęte w aktywach tego przedsiębiorstwa i pozostaną w nim przez okres co najmniej 5 lat, a w przypadku przedsiębiorcy małego lub średniego - przez okres co najmniej 3 lat;2)
będą nabyte od osoby trzeciej na warunkach nieodbiegających od normalnych praktyk inwestycyjnych;3)
będą podlegać amortyzacji zgodnie z przepisami o podatku dochodowym.4.
Cenę nabycia i koszt wytworzenia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych ustala się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.5.
(uchylony).6.
W przypadku gdy przed zakupem przedsiębiorstwa, w stosunku do jego składników udzielono już pomocy publicznej, cena zakupu tych składników nie zalicza się do kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.7.
Środki trwałe, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zakupione przez przedsiębiorcę innego niż mały i średni, mają być nowe.8.
Minimalna wysokość kosztów inwestycyjnych, o których mowa w ust. 1, wynosi 100 tys. euro według kursu ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski z dnia udzielenia zezwolenia.9.
W przypadku pomocy regionalnej przyznanej dużemu przedsiębiorcy w rozumieniu art. 2 pkt 24 rozporządzenia nr 651/2014 na zasadniczą zmianę procesu produkcji koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą powinny przekraczać koszty amortyzacji aktywów związanych z działalnością podlegającą modernizacji w okresie trzech poprzednich lat obrotowych przed dniem złożenia wniosku o pomoc.10.
W przypadku pomocy regionalnej udzielonej na dywersyfikację produkcji istniejącego przedsiębiorstwa koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą powinny przekraczać o co najmniej 200% wartość księgową ponownie wykorzystywanych aktywów odnotowaną w roku obrotowym poprzedzającym rozpoczęcie dywersyfikacji.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (14)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (14)
- Jak powinny być zakwalifikowane odpisy amortyzacyjne od środków trwałych wykorzystywanych w budynku socjalno-biurowym wybudowanym na terenie SSE?
- Jak określić moment poniesienia wydatków na inwestycję w ramach SSE w przypadku poniesienia przedpłaty?
- W którym momencie faktura zaliczkowa na zakup środków trwałych powinna zostać ujęta w wydatkach kwalifikowanych spółki działającej w SSE?
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (40)
Pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (15)
- 0111-KDIB1-3.4010.48.2022.1.MBD, Zwolnienie z CIT dochodu z działalności na terenie SSE - Pismo wydane przez: Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
- 0111-KDIB1-3.4010.605.2019.1.BM, Zwolnienie z CIT dochodu z działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. - Pismo wydane przez: Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
- 0111-KDIB1-2.4010.394.2018.1.DP, Zwolnienie z CIT dochodu z działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej. - Pismo wydane przez: Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej