Pomoc finansowa na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu przez funkcjonariuszy Straży Granicznej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.65.779

Akt utracił moc
Wersja od: 9 sierpnia 2000 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 24 lipca 2000 r.
w sprawie pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu przez funkcjonariuszy Straży Granicznej.

Na podstawie art. 98 ust. 2 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. Nr 78, poz. 462, z 1991 r. Nr 94, poz. 422, z 1992 r. Nr 54, poz. 254, z 1993 r. Nr 12, poz. 52, z 1994 r. Nr 53, poz. 214, z 1995 r. Nr 4, poz. 17, Nr 34, poz. 163 i Nr 104, poz. 515, z 1996 r. Nr 106, poz. 496 i Nr 124, poz. 583, z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 88, poz. 554 i Nr 121, poz. 770 oraz z 1999 r. Nr 110, poz. 1255) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie reguluje zasady przyznawania pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego w spółdzielni mieszkaniowej albo domu jednorodzinnego lub lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość, zwanej dalej "pomocą finansową", funkcjonariuszowi Straży Granicznej, który nie otrzymał lokalu mieszkalnego na podstawie decyzji administracyjnej o przydziale, zasady zwrotu tej pomocy oraz jej wysokość.
1.
Pomoc finansową, o której mowa w § 1, przyznaje się jednorazowo funkcjonariuszowi Straży Granicznej w służbie stałej, zwanemu dalej "funkcjonariuszem".
2.
Pomocy finansowej nie przyznaje się funkcjonariuszowi, który nie spełnia warunków do otrzymania lokalu mieszkalnego na podstawie decyzji administracyjnej, zgodnie z art. 99 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej.
1.
Pomoc finansową przyznaje się na wniosek funkcjonariusza. Wzór wniosku o przyznanie pomocy finansowej określa załącznik do rozporządzenia.
2.
Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające fakt ubiegania się przez funkcjonariusza lub jego małżonka pozostającego z nim we wspólności majątkowej o lokal mieszkalny lub dom w miejscowości pełnienia służby lub w miejscowości pobliskiej, a w szczególności:
1)
zaświadczenie o członkostwie w spółdzielni mieszkaniowej albo
2)
wyciąg z księgi wieczystej oraz umowę kupna lokalu (domu jednorodzinnego) sporządzoną w formie aktu notarialnego lub umowę przedwstępną, albo
3)
w przypadku budowy domu jednorodzinnego - aktualny wyciąg z księgi wieczystej potwierdzający własność gruntu (prawo wieczystego użytkowania) oraz pozwolenie właściwego organu na budowę domu, albo
4)
pozwolenie na budowę lokalu stanowiącego odrębną nieruchomość.
1.
Wysokość pomocy finansowej wynosi 3.418 zł za normę zaludnienia lokalu mieszkalnego przysługującą funkcjonariuszowi i każdemu członkowi jego rodziny, według uprawnień przysługujących na dzień złożenia wniosku.
2.
Kwota, o której mowa w ust. 1, podlega corocznej waloryzacji o prognozowany w ustawie budżetowej na dany rok średnioroczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych.
3.
Podstawę waloryzacji stanowi kwota pomocy finansowej obowiązująca w roku poprzedzającym rok, w którym waloryzacja następuje.
4.
Wypłata przyznanej pomocy finansowej może nastąpić jednorazowo lub w ratach, nie później jednak niż w ciągu 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o przyznaniu tej pomocy. Liczbę rat, ich wysokość oraz termin wypłaty ustala się w decyzji o przyznaniu pomocy.
1.
Pomoc finansowa podlega zwrotowi w razie:
1)
jej nienależnego pobrania,
2)
zwolnienia funkcjonariusza ze służby przed upływem 10 lat do dnia jej rozpoczęcia z uwzględnieniem okresów służby w Urzędzie Ochrony Państwa, Policji, Państwowej Straży Pożarnej i Służbie Więziennej, o ile nie nabył uprawnień do emerytury, renty policyjnej lub renty przyznanej na podstawie ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. Nr 162, poz. 1118, z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 70, poz. 774, Nr 72, poz. 801 i 802, Nr 106, poz. 1215 oraz z 2000 r. Nr 2, poz. 26, Nr 9, poz. 118, Nr 19, poz. 238 i Nr 56, poz. 678).
2.
Do ustalenia wysokości kwoty pomocy finansowej podlegającej zwrotowi przyjmuje się liczbę norm zaludnienia lokalu mieszkalnego określoną w decyzji o przyznaniu pomocy finansowej oraz stawkę tej pomocy obowiązującą w dniu powstania obowiązku jej zwrotu, z zastrzeżeniem ust. 3.
3.
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, wysokość ustalonej kwoty pomocy finansowej obniża się o 1/10 za każdy pełny rok służby.
4.
Zwrot pomocy finansowej może nastąpić na pisemny wniosek funkcjonariusza w ratach, których liczbę i wysokość ustala się w decyzji o zwrocie pomocy finansowej.
W stosunku do funkcjonariusza zajmującego lokal mieszkalny będący w dyspozycji właściwego organu decyzję o przyznaniu pomocy finansowej wydaje się pod warunkiem opróżnienia tego lokalu przez wszystkie zamieszkałe w nim osoby i przekazania lokalu do dyspozycji organu w terminie 6 miesięcy od dnia wypłaty pomocy finansowej pod rygorem zwrotu przyznanej pomocy.
Pomoc finansowa nie przysługuje funkcjonariuszowi na zasadach określonych w rozporządzeniu, jeżeli uzyskał pomoc finansową na podstawie dotychczasowych przepisów.
Przepisy rozporządzenia stosuje się do spraw wszczętych i nie zakończonych przed dniem jego wejścia w życie.
Traci moc zarządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 września 1997 r. w sprawie pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu przez funkcjonariuszy Straży Granicznej (Monitor Polski Nr 76, poz. 713).
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

Data wpływu do jednostki .......................

...............................................

(stopień, imię i nazwisko)

...............................................

(stos. służb.: funkcjonariusz/emeryt/rencista)

...............................................

(data przyjęcia do służby/data zwolnienia /emeryt)

...............................................

(nazwa jednostki, telefon)

...............................................

(adres domowy)

Do

...................

w .................

WNIOSEK

w sprawie przyznania pomocy finansowej

1. Oświadczam, że uzyskam lokal mieszkalny* - dom* w ..........

przy ul. ..........nr ........... składający się z ..... izb

o powierzchni mieszkalnej ............... m2 , w którym

zamieszkam z dniu ................. wraz z następującymi

osobami:

Lp.Nazwisko i imięData

urodzenia

Stopień

pokrewieństwa

Stan cywilnyData i miejsce stałego zameldowaniaUwagi
1wnioskodawca
2
3
4
5

2. Posiadam uprawnienia do norm zaludnienia z tytułu ..........

............................................................

............................................................

na podstawie ...............................................

3. Nie korzystałem (ani małżonek) z innych źródeł pomocy

finansowej na budownictwo mieszkaniowe......................

............................................................

4. Nie zajmowałem* - zajmuję* - zajmowałem* lokal mieszkalny

będący w dyspozycji organu lub jednostki organizacyjnej

podległej lub nadzorowanej przez ministra właściwego do

spraw wewnętrznych* lub inny lokal mieszkalny (dom)* .......

..............w .............. przy ul. ....................

składające się z ............ izb o powierzchni mieszkalnej

............... m2, na podstawie ...........................

............................................................

5. Nie posiadam (ani małżonek) innego lokalu mieszkalnego

(domu) niż wymienione w pkt 4.

6. Przekażę* - przekazałem* w całości zajmowany lokal

mieszkalny do dyspozycji ...................................

............................................................

7. Przyznaną pomoc proszę wypłacić w formie ...................

............................................................

8. Powyższe dane podaję uprzedzony o odpowiedzialności karnej

za składanie fałszywych zeznań.

9. Przedkładam następujące dokumenty:

............................................................

............................................................

10. Oświadczam, że zapoznałem się z warunkami przyznania i

zwrotu pomocy finansowej określonymi rozporządzeniem ......

...........................................................

................. ., dnia ............... r.

.........................

(podpis wnioskodawcy)

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych

osobowych zawartych w niniejszym wniosku stosownie do ustawy z

dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr

133, poz. 883 oraz z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 50, poz.

580).

.........................

(podpis wnioskodawcy)

Adnotacje komórki kadrowej

1. Pan(i) ................. pełni służbę w ....................

zajmuje stanowisko przewidziane etatem dla .................

..................został mianowany w służbie stałej w dniu

......................

2. Pan(i) ........................ jest emerytem*, rencistą*

uprawnionym do zaopatrzenia emerytalnego na warunkach

określonych dla funkcjonariuszy ............................

Wyżej wymieniony pełnił służbę w ...........................

................. ., dnia ............... r.

.........................

(podpis)

______

*) Niepotrzebne skreślić.