§ 6. - Pomoc finansowa na uzyskanie lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego przez policjantów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.2351 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 sierpnia 2023 r.
§  6. 
1. 
W przypadku gdy policjant skorzystał z pomocy finansowej w formie zaliczkowej przed dniem 30 października 1997 r.:
1)
jeżeli cel pomocy finansowej został zrealizowany w taki sposób, że policjant uzyskał lokal, zakończył budowę, remont, modernizację lokalu lub domu jednorodzinnego, wydaje się decyzję o przyznaniu pomocy finansowej w pełnej wysokości, według stawek i na zasadach obowiązujących w dniu zakończenia realizacji celu,
2)
jeżeli cel pomocy finansowej nie został zrealizowany, a została ona udzielona na budowę, remont lub modernizację lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub domu jednorodzinnego, wydaje się decyzję o przyznaniu pomocy finansowej w pełnej przysługującej wysokości, według stawek i na zasadach obowiązujących w dniu, w którym upłynęły:
a)
3 lata od dnia wydania decyzji o pozwoleniu na budowę,
b)
1 rok od dnia wypłaty pomocy finansowej na remont lub modernizację,
c)
2 lata od dnia uzyskania domu lub lokalu do wykończenia,
3)
jeżeli cel pomocy finansowej nie został zrealizowany, a została ona udzielona na uzyskanie lokalu spółdzielczego lub lokalu stanowiącego odrębną nieruchomość, wydaje się, na wniosek policjanta, decyzję o przyznaniu pomocy finansowej według stawek i na zasadach określonych w rozporządzeniu

- uwzględniając wypłaconą zaliczkę.

2. 
W stosunku do policjanta zajmującego lokal mieszkalny będący w dyspozycji organu decyzję o przyznaniu pomocy finansowej, o której mowa w ust. 1, wydaje się pod warunkiem opróżnienia tego lokalu przez wszystkie zamieszkałe w nim osoby i przekazania lokalu do dyspozycji organu w terminie 6 miesięcy od dnia wypłaty pomocy finansowej, pod rygorem zwrotu przyznanej pomocy.