§ 4. - Polski rejestr jachtów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.6.43

Akt utracił moc
Wersja od: 12 stycznia 2005 r.
§  4.
1.
Do zgłoszenia jachtu do rejestru należy dołączyć dokumenty potwierdzające dane zawarte w zgłoszeniu, a w szczególności:
1)
dokumenty stwierdzające poprzednie nazwy jachtu - jeżeli zostały nadane;
2)
dokument stwierdzający przydzielenie sygnału wywoławczego - jeżeli został nadany;
3)
wystawiony przez rzeczoznawcę dokument potwierdzający wymiary jachtu, zawierający co najmniej długość i szerokość jachtu, a dla jachtów żaglowych - również powierzchnię ożaglowania, lub świadectwo pomiarowe - jeżeli jacht został pomierzony;
4)
uwierzytelniony odpis dokumentu stwierdzającego nabycie własności lub współwłasności jachtu, a dla jachtu budowanego systemem gospodarczym - pisemne oświadczenie budowniczego;
5)
wypis z odpowiedniego rejestru sądowego, wskazujący imiona i nazwiska osób upoważnionych do działania w imieniu osoby prawnej - jeżeli właścicielem jachtu jest ta osoba;
6)
uwierzytelniony odpis dokumentu uprawniającego armatora jachtu do uprawiania żeglugi - jeżeli armator nie jest właścicielem jachtu;
7)
dowód wykreślenia jachtu z rejestru - jeżeli jacht był wpisany do rejestru okrętowego, rejestru za granicą lub zarejestrowany w urzędzie morskim;
8)
oryginał świadectwa bandery - jeżeli zostało wystawione.
2.
Jeżeli jacht został sprowadzony z państwa członkowskiego Unii Europejskiej, warunkiem zarejestrowania jachtu jest dołączenie do wniosku zaświadczenia wydanego przez właściwy organ, potwierdzającego:
1)
uiszczenie podatku od towarów i usług lub
2)
brak obowiązku, o którym mowa w pkt 1.