Podwyższenie taryfy osobowej wąskotorowych kolei państwowych oraz prywatnych, znajdujących sie w zarządzie państwowym, położonych w obrębie dyrekcji kolei państwowych w Warszawie, Radomiu, Wilnie i Lwowie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1922.92.858

Akt utracił moc
Wersja od: 31 października 1922 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI ŻELAZNYCH
z dnia 25 października 1922 r.
o podwyższeniu taryfy osobowej wąskotorowych kolei państwowych oraz prywatnych, znajdujących się w zarządzie państwowym, po łożonych w obrąbie dyrekcji kolei państwowych w Warszawie, Radomiu, Wilnie i Lwowie.

Na mocy dekretu z dnia 7 lutego 1919 r. o tymczasowem przekazaniu Ministrowi Komunikacji prawa wydawania przepisów o przewozie osób, bagażu i towarów, oraz ustalania taryf przewozowych na ko lejach polskich (Dz. P. P. P. № 14, poz. 152) i w porozumieniu z Ministrami Skarbu oraz Przemysłu i Handlu zarządza się co następuje:
Na wąskotorowych kolejach państwowych i prywatnych, znajdujących się w zarządzie państwowym, położonych w obrąbie Dyrekcji kolei państwowych w Warszawie, Radomiu i Wilnie podwyższa się:

a) opłaty za przewóz osób:

do 45 mk. w klasie III od osoby i kilometra i

do 67,5 mk. w klasie II od osoby i kilometra;

b) opłaty za przewóz bagażu:

do 135 mk. od każdej sztuki wagi do 50 kg. i

do 270 mk. od każdej sztuki wagi ponad 50 do 100 kg.;

c) opłaty za przewóz przesyłek nadzwyczajnych:

do 270 mk: od każdej sztuki wagi do 50 kg. i

do 540 mk. od każdej sztuki wagi ponad 50 do 100 kg.

Na wąskotorowych kolejach państwowych i prywatnych, znajdujących się w zarządzie państwowym, położonych w obrębie Dyrekcji kolei państwowych we Lwowie, podwyższa się:

a) opłaty za przewóz osób:

do 30 mk. w klasie III od osoby i kilometra i

do 45 mk. w klasie II od osoby i kilometra;

b) opłaty za bagaż:

do 90 mk. od każdej sztuki wagi do 50 kg. i

do 180 mk. od każdej sztuki wagi ponad 50 do 100 kg.;

c) opłaty za przewóz przesyłek nadzwyczajnych:

do 180 mk. od każdej sztuki wagi do 50 kg. i

do 360 mk. od każdej sztuki wagi ponad 50 do 100 kg.

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 1 listopada 1922 r. Jednocześnie tracą moc obowiązującą rozporządzenia Ministra Kolei Żelaznych z dnia 30 sierpnia 1922 r. (Dz. U. R. P. № 73, poz. 664) i z dnia 30 marca 1922 r. (Dz. U. R. P. № 25, poz. 210).