Podwyższenie taryfy osobowej i bagażowej wąskotorowych kolei państwowych oraz prywatnych, znajdujących się w zarządzie państwowym, położonych w obrębie dyrekcji kolei państwowych w Warszawie, Radomiu i Wilnie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1922.40.338

Akt utracił moc
Wersja od: 10 kwietnia 1922 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI ŻELAZNYCH
z dnia 30 marca 1922 r.
o podwyższeniu taryfy osobowej I bagażowej wąskotorowych kolei państwowych oraz prywatnych, znajdujących się w zarządzie państwowym, położonych w obrąbie dyrekcji kolei państwowych w Warszawie, Radomiu i Wilnie.

Na mocy dekretu z dnia 7 lutego 1919 r. o tymczasowem przekazaniu Ministrowi Komunikacji prawa wydawania przepisów o przewozie osób, bagażu i towarów, oraz ustalania taryf przewozowych na kolejach polskich (Dz. P. P. P. № 14 poz. 152) i w porozumieniu z Ministrami Skarbu oraz Przemysłu i Handlu zarządza się co następuje:
Na wąskotorowych kolejach państwowych i prywatnych, znajdujących się w zarządzie państwowym, położonych w obrąbie dyrekcji kolei państwowych w Warszawie, Radomiu i Wilnie podwyższa się opłaty za przewóz osób o 100%, t. j.
do20mk.wklasieIIIodosobyikilometra i
"30"""II"""
Za przewóz bagażu i przesyłek nadzwyczajnych ustanawia się następujące podwyższone o 50% opłaty od każdych 10 klm.:
a)
za bagaż-od każdej sztuki wagi do 50 kg.- 90 mk., wagi zaś ponad 50 do 100 kg. - 180 mk. i
b)
za przesyłki nadzwyczajne-od każdej sztuka wagi do 50 kg. - 180 mk., wagi zaś ponad 50 do 100 kg. - 360 mk.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą obowiązującą od dnia 10 kwietnia 1922 r. Jednocześnie tracą moc obowiązującą wydane w, tym przedmiocie rozporządzenia Ministra Kolei Żelaznych z dnia 21 września 1921 r. (Dz. U. R. P. № 82, poz. 576 i 577), z dnia 18 listopada 1921 r. (Dz. U. R. P. № 93, poz. 690), z dnia 20 grudnia 1921 r. (Dz. U. R. P. № 108, poz. 792) i z dnia 22 lutego 1922 r. (Dz. U. R. P. № 12, poz. 115).