Podwyższenie taryfy osobowej i bagażowej na wąskotorowych kolejach państwowych oraz prywatnych, znajdujących się w zarządzie państwowym, położonych w obrębie Dyrekcji kolei państwowych w Warszawie, Radomiu, Wilnie i we Lwowie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1924.24.256

Akt utracił moc
Wersja od: 1 maja 1925 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI ŻELAZNYCH
z dnia 11. marca 1924 r.
o podwyższeniu taryfy osobowej i bagażowej. na wąskotorowych kolejach państwowych oraz prywatnych, znajdujących się w zarządzie państwowym, położonych w obrąbie Dyrekcji kolei państwowych w Warszawie, Radomiu, Wilnie i we Lwowie.' *

Na mocy dekretu z dnia 7 lutego 1919 r. o tymczasowem przekazaniu Ministrowi Komunikacji prawa wydawania przepisów o przewozie osób, bagażu i towarów, oraz ustalania taryf przewozowych na kolejach polskich (Dz. P. P. P. № 14 poz. 152) i w porozumieniu z Ministrami Skarbu oraz Przemysłu i Handlu zarządza się co następuje:
Opłaty za przewóz osób wąskotorowemi kolejami państwowemi i prywatnemi, znajdującemi się w zarządzie państwowym, położonemi w obrębie Dyrekcji kolei państwowych w Warszawie, Radomiu, Wilnie i we Lwowie podwyższa się:

do 6 jednostek taryfowych w klasie III od osoby i kilometra,

do 9 jednostek taryfowych w klasie II od osoby i kilometra.

Opłaty za przewóz bagażu i przesyłek nadzwyczajnych podwyższa się:
1)
na przewóz bagażu!

do 30 jednostek taryfowych, za każda 10 klm. i od każdej sztuki wagi do 50 klg.,

do 60 jednostek taryfowych za każde 10 klm. i od każdej sztuki wagi ponad 50 do 100 klg.;

2)
na przewóz przesyłek nadzwyczajnych:

do 60 jednostek taryfowych za każde 10 klm. i od każdej sztuki wagi do 50 klg"

do 120 jednostek taryfowych za każde 10 klm. i od każdej sztuki wagi ponad 50 do 100 klg.

Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem 16 marca 1924 r. Jednocześnie traci, moc obowiązującą rozporządzenia Ministra Kolei Żelaznych z dnia 19 grudnia 1923 r. (Dz. U. R. P. № 132, poz. 1089).
* Z dniem 1 maja 1925 r. na kolejach wąskotorowych, stosujących taryfę towarową polskich kolei żelaznych tracą moc obowiązującą: część I "taryfy ogólnej na przewóz towarów, zwłok i zwierząt kolejami żelaznemi w Polsce", rozciągnięta na przewozy kolejami wąskotorowemi rozporządzeniem Ministra Kolei Żelaznych z dnia 26 lipca 1922 r. (Dz. U. R. P. № 60, poz. 545) oraz części II, III, IV i V "taryfy towarowej polskich kolei żelaznych", rozciągnięte na przewozy kolejami wąskotorowemi rozporządzeniem Ministra Kolei Żelaznych z dnia 28 grudnia 1923 r. (Dz. U. R. P. № 137, poz. 1156) wraz z wszystkiemi późniejszemi zmianami i uzupełnieniami, dotyczącemi powyższych części taryfy przy stosowaniu ich na kolejach wąskotorowych, zgodnie z § 2 rozporządzenia z dnia 8 kwietnia 1925 r. (Dz.U.25.43.300).