Podwyższenie opłat przewozowych i postojowych na budującej się linji Kutno - Płock.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1922.90.838

Akt utracił moc
Wersja od: 25 października 1922 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI ŻELAZNYCH
z dnia 12 października 1922 r.
o podwyższeniu opłat przewozowych i postojowych na budującej się linji Kutno - Płock.

Na mocy dekretu z dnia 7 lutego 1919 roku o tymczasowem przekazaniu Ministrowi Komunikacji prawa wydawania przepisów o przewozie pasażerów, bagażu i towarów oraz ustalania taryf przewozowych na kolejach polskich (Dz. P. P. P. № 14, poz. 152) zarządza się w porozumieniu z Ministrami Skarbu oraz Przemysłu i Handlu co następuje:
Opłatę za przewóz wagonu ładownego lub próżnego na budującej się linji Kutno - Płock, ustanowioną w punkcie 5 § 1 rozporządzenia Ministra Kolej Żelaznych z dnia 15 grudnia 1921 r. w sprawie taryfy na przewóz towarów w ruchu tymczasowym na budującej się linji Kutno - Płock (Dz. U. R. P. № 108, poz. 791), podwyższoną rozporządzeniem z dnia 3 czerwca 1922 r. (Dz. U. R. P. № 43, poz. 366), podwyższa się do wysokości 36.000 marek; opłatę zaś za przetrzymanie wagonu, ustanowioną w punkcie 8 § 1 rozporządzenia z dnia 15 grudnia 1921 r. (Dz. U. R. P. № 108, poz. 791), zmienioną rozporządzeniem z dnia 3 czerwca 1922 r. (Dz. U. R. P. № 43, poz. 366) zastępuje się opłatą w wysokości 4.000 marek za każdą rozpoczętą dobę (24 godziny) po upływie terminu wolnego od postojowego i za jeden wagon.
Rozporządzenie niniejsze zyskuje moc obowiązującą z dniem 1 listopada 1922 r. Jednocześnie traci moc obowiązującą rozporządzenie Ministra Kolei

Żelaznych z dnia 3 czerwca 1922 r. o podwyższeniu opłat przewozowych i postojowych na budującej się linji Kutno - Płock (Dz. U. R. P. № 43, poz. 366).