§ 12. - Podstawowe stanowiska pracy, wymagania kwalifikacyjne oraz zasady wynagradzania pracowników państwowych wyższych szkół zawodowych nie będących nauczycielami akademickimi.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.104.654

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 2001 r.
§  12.
1.
Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach, na których posługiwanie się językiem obcym jest niezbędne do wykonywania czynności wynikających z zakresu ich obowiązków służbowych, przysługuje dodatek za znajomość języków obcych, zwany dalej "dodatkiem", w wysokości:
1)
za znajomość jednego języka obcego - do 10% minimalnej stawki miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania, określonej w tabeli stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia,
2)
za znajomość każdego następnego języka obcego - do 15% minimalnej stawki miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania, określonej w tabeli stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2.
Warunkiem przyznania pracownikowi dodatku jest zdanie egzaminu przed komisją powołaną przez rektora w zatrudniającej go lub w innej uczelni, w której prowadzona jest specjalizacja z zakresu danego języka. Komisja może uznać świadectwo stwierdzające znajomość języka obcego, wydane przez zagraniczną lub krajową instytucję uprawnioną do wydawania takich świadectw, za podstawę przyznania pracownikowi dodatku.
3.
Od składania egzaminu, o którym mowa w ust. 2, zwolnieni są pracownicy posiadający:
1)
dyplom ukończenia studiów wyższych na wydziale filologii obcej w zakresie danego języka obcego lub ukończenia nauczycielskiego kolegium języków obcych,
2)
uprawnienia tłumacza w zakresie danego języka obcego, przyznawane na podstawie odrębnych przepisów.
4.
Złożenie egzaminu, o którym mowa w ust. 2, uprawnia do dodatku przez okres 5 lat. Warunkiem przyznania dodatku po upływie tego okresu jest ponowne złożenie egzaminu z wynikiem pozytywnym. Nie dotyczy to pracowników, którzy złożyli egzamin z wynikiem co najmniej dobrym.
5.
Dodatek przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie.