§ 3. - Podejmowanie decyzji dotyczącej zwiększenia ogólnej liczby osób, które uczelnia publiczna może przyjąć na studia stacjonarne na dany rok akademicki, powyżej 2% liczby studentów przyjętych na studia stacjonarne na poprzedni rok akademicki.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2018.298 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 2 lutego 2018 r.
§  3. 
1. 
Wniosek zawiera:
1)
oznaczenie wnioskodawcy;
2)
wskazanie podstawowych jednostek organizacyjnych i kierunków studiów, na których planuje się zwiększenie liczby studentów;
3)
określenie planowanego zwiększenia liczby studentów - w ujęciu procentowym i liczbowym, ze wskazaniem liczby studentów przyjętych na studia stacjonarne na poprzedni rok akademicki i z określeniem liczby miejsc dla studentów, dla których poszczególne kierunki studiów, na których planuje się zwiększenie liczby studentów, będą kolejnymi kierunkami studiów stacjonarnych w uczelni publicznej;
4)
informacje o strukturze kształcenia oraz o planowanych zmianach w strukturze kształcenia uwzględniające zmianę liczby i nazw dotychczas prowadzonych kierunków studiów;
5)
informacje o zapewnieniu udziału studentów w badaniach naukowych - w przypadku kierunków studiów o profilu ogólnoakademickim;
6)
dane dotyczące liczby miejsc przewidzianych dla studentów biorących udział w obowiązkowych praktykach zawodowych - w przypadku kierunków studiów o profilu praktycznym.
2. 
Uzasadnienie wniosku zawiera:
1)
określenie wpływu zwiększenia liczby studentów na:
a)
warunki kształcenia, w tym aktualną i planowaną liczebność grup zajęciowych (wykładowych lub ćwiczeniowych), przy uwzględnieniu możliwości uczelni publicznej i konieczności zapewnienia wysokiej jakości kształcenia,
b)
spełnianie wymagań w zakresie minimum kadrowego,
c)
wykorzystanie infrastruktury uczelni publicznej;
2)
wskazanie podjętych i planowanych działań na rzecz restrukturyzacji uczelni publicznej, z uwzględnieniem zmian w zakresie funkcjonowania kierunków studiów wynikających ze zwiększenia liczby studentów;
3)
informacje o wnioskach wynikających z wdrożenia wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia;
4)
wyniki monitoringu karier zawodowych absolwentów, jeżeli jest prowadzony w uczelni publicznej.