Art. 112a. - [Obowiązek przechowywania faktur] - Podatek od towarów i usług.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.361 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 13 marca 2024 r. do: 30 czerwca 2024 r.
Art. 112a. [Obowiązek przechowywania faktur]
1.
Podatnicy przechowują:1)
wystawione przez siebie lub w swoim imieniu faktury, w tym faktury wystawione ponownie,2)
otrzymane faktury, w tym faktury wystawione ponownie- w podziale na okresy rozliczeniowe, w sposób zapewniający łatwe ich odszukanie oraz autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność tych faktur od momentu ich wystawienia lub otrzymania do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego.
2.
Podatnicy posiadający siedzibę działalności gospodarczej na terytorium kraju są obowiązani do przechowywania faktur na terytorium kraju.3.
Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli faktury są przechowywane poza terytorium kraju w formie elektronicznej w sposób umożliwiający naczelnikowi urzędu skarbowego, naczelnikowi urzędu celno-skarbowego, dyrektorowi izby administracji skarbowej lub Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej, za pomocą środków elektronicznych, dostęp on-line do tych faktur.4.
Podatnicy zapewniają naczelnikowi urzędu skarbowego, naczelnikowi urzędu celno-skarbowego, dyrektorowi izby administracji skarbowej lub Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej na żądanie, zgodnie z odrębnymi przepisami, bezzwłoczny dostęp do faktur, o których mowa w ust. 1, a w przypadku faktur przechowywanych w formie elektronicznej - również bezzwłoczny ich pobór i przetwarzanie danych w nich zawartych.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (24)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (24)
- Czy buro rachunkowe może nie drukować dokumentów otrzymanych od klienta w formie elektronicznej i ewidencjonowanych w PKPiR za pomocą programu Scanye?
- Czy dokumenty księgowe przez 5 lat można przechowywać już tylko w formie elektronicznej, czy forma papierowa jest podstawową i główną?
- Czy można anulowane faktury sprzedaży z odpowiednia adnotacją przechowywać elektronicznie jako zeskanowany dokument PDF?
Orzeczenia i pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (393)
Orzeczenia sądów liczba obiektów na liście: (30)
Pisma urzędowe liczba obiektów na liście: (363)
- 0114-KDIP1-3.4012.54.2024.4.JG, Sposób przechowywania papierowych faktur i innych dokumentów zrównanych z fakturami w formie elektronicznej. Zachowanie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z otrzymanych faktur i innych dokumentów zrównanych z fakturami archiwizowanych i przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej - Pismo wydane przez: Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
- 0112-KDIL1-2.4012.505.2023.2.KM, Stosowanie i przechowywanie faktur w wersji elektronicznej - Pismo wydane przez: Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
- 0114-KDIP1-3.4012.600.2023.2.PRM, Stosowanie i przechowywanie faktur w wersji elektronicznej - Pismo wydane przez: Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej