§ 3. - Pobieranie odcisków linii papilarnych oraz wymazów ze śluzówki policzków od funkcjonariuszy i pracowników Policji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.1347

Akt obowiązujący
Wersja od: 25 lutego 2022 r.
§  3. 
1. 
Kierownik jednostki organizacyjnej Policji, w której pełni służbę funkcjonariusz lub jest zatrudniony pracownik, po przeanalizowaniu zakresu zadań, który wynika z karty opisu stanowiska pracy, podejmuje decyzję:
1)
o pobraniu odcisków linii papilarnych lub wymazu ze śluzówki policzków od funkcjonariusza lub pracownika;
2)
o dokonaniu weryfikacji zasadności dalszego przetwarzania odcisków linii papilarnych lub profilu DNA funkcjonariusza lub pracownika;
3)
o poinformowaniu dyrektora CLKP o konieczności usunięcia tych danych.
2.  3
 Na wniosek Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, Komendanta Biura Spraw Wewnętrznych Policji lub Komendanta Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości Komendant Główny Policji może:
1)
polecić kierownikowi jednostki organizacyjnej Policji odstąpienie od pobrania od funkcjonariusza odcisków linii papilarnych lub wymazu ze śluzówki policzków, a w przypadku gdy odciski linii papilarnych oraz wymazy ze śluzówki policzków zostały już pobrane, polecić zniszczenie ich, albo
2)
w terminie 30 dni polecić dyrektorowi CLKP usunięcie i zniszczenie odpowiednio odcisków linii papilarnych funkcjonariusza ze zbiorów danych daktyloskopijnych oraz profilu DNA i próbki biologicznej ze zbioru danych DNA, jeżeli zostały do tych zbiorów wprowadzone.
3 § 3 ust. 2 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 22 lutego 2022 r. (Dz.U.2022.450) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 lutego 2022 r.