§ 24. - Placówki doskonalenia nauczycieli.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2014.1041 t.j.
Akt utracił moc Wersja od: 1 stycznia 2016 r.
§ 24.
1.
Utworzenie niepublicznej placówki doskonalenia wymaga uzyskania wpisu do ewidencji prowadzonej przez samorząd województwa właściwy ze względu na siedzibę placówki doskonalenia.2.
Osoba prawna i osoba fizyczna ubiegająca się o wpis do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia składa wniosek o wpis wraz z następującymi dokumentami:1)
projektem aktu założycielskiego;2)
projektem statutu;3)
dokumentami poświadczającymi posiadanie warunków umożliwiających realizację zadań statutowych, w szczególności zawierającymi dane dotyczące:a)
kwalifikacji oraz doświadczenia zawodowego osób przewidzianych do zatrudnienia w placówce doskonalenia,b)
warunków lokalowych i wyposażenia placówki doskonalenia.3.
Wpis do ewidencji obejmuje następujące dane:1)
imię i nazwisko osoby fizycznej zamierzającej prowadzić niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej zamieszkania albo nazwę osoby prawnej zamierzającej prowadzić niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej siedziby;2)
nazwę niepublicznej placówki doskonalenia;3)
adres siedziby niepublicznej placówki doskonalenia;4)
określenie terytorialnego zasięgu działania niepublicznej placówki doskonalenia;5)
datę rozpoczęcia działalności przez niepubliczną placówkę doskonalenia.4.
Samorząd województwa dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o wpis oraz z urzędu doręcza osobie prawnej lub osobie fizycznej ubiegającej się o wpis zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę niepublicznej placówki doskonalenia oraz organowi podatkowemu.5.
Zaświadczenie o wpisie do ewidencji zawiera:1)
oznaczenie samorządu województwa, który dokonał wpisu do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia;2)
datę i numer wpisu do ewidencji;3)
imię i nazwisko osoby fizycznej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej zamieszkania albo nazwę osoby prawnej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej siedziby;4)
nazwę niepublicznej placówki doskonalenia;5)
adres siedziby niepublicznej placówki doskonalenia;6)
określenie terytorialnego zasięgu działania niepublicznej placówki doskonalenia.6.
Samorząd województwa w drodze decyzji odmawia wpisu do ewidencji, jeżeli:1)
wniosek o wpis nie zawiera dokumentów, o których mowa w ust. 2, lub danych, o których mowa w ust. 3, i mimo wezwania nie został uzupełniony lub2)
statut niepublicznej placówki doskonalenia jest niezgodny z przepisami prawa i mimo wezwania do usunięcia nieprawidłowości nie został zmieniony, lub3)
nie zostały zapewnione warunki, o których mowa w ust. 2 pkt 3, umożliwiające realizację zadań statutowych.7.
Organ prowadzący niepubliczną placówkę doskonalenia jest obowiązany zgłosić samorządowi województwa zmiany danych objętych wpisem do ewidencji, o których mowa w ust. 3, powstałe po wpisie do ewidencji, w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany. Przepisy ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio.8.
Wpis do ewidencji podlega wykreśleniu w przypadkach:1)
prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia prowadzenia działalności oświatowej;2)
stwierdzenia, w trybie nadzoru pedagogicznego, że niepubliczna placówka doskonalenia nie realizuje zadań statutowych lub nie przestrzega przepisów prawa - jeżeli organ prowadzący placówkę w wyznaczonym terminie nie zastosuje się do poleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny;3)
dokonania wpisu z naruszeniem prawa;4)
zaprzestania działalności przez niepubliczną placówkę doskonalenia przez okres dłuższy niż sześć miesięcy.9.
Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji, w terminie określonym w decyzji, i jest równoznaczne z likwidacją niepublicznej placówki doskonalenia.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »