§ 24. - Placówki doskonalenia nauczycieli.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.1041 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 2016 r.
§  24. 
1. 
Utworzenie niepublicznej placówki doskonalenia wymaga uzyskania wpisu do ewidencji prowadzonej przez samorząd województwa właściwy ze względu na siedzibę placówki doskonalenia.
2. 
Osoba prawna i osoba fizyczna ubiegająca się o wpis do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia składa wniosek o wpis wraz z następującymi dokumentami:
1)
projektem aktu założycielskiego;
2)
projektem statutu;
3)
dokumentami poświadczającymi posiadanie warunków umożliwiających realizację zadań statutowych, w szczególności zawierającymi dane dotyczące:
a)
kwalifikacji oraz doświadczenia zawodowego osób przewidzianych do zatrudnienia w placówce doskonalenia,
b)
warunków lokalowych i wyposażenia placówki doskonalenia.
3. 
Wpis do ewidencji obejmuje następujące dane:
1)
imię i nazwisko osoby fizycznej zamierzającej prowadzić niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej zamieszkania albo nazwę osoby prawnej zamierzającej prowadzić niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej siedziby;
2)
nazwę niepublicznej placówki doskonalenia;
3)
adres siedziby niepublicznej placówki doskonalenia;
4)
określenie terytorialnego zasięgu działania niepublicznej placówki doskonalenia;
5)
datę rozpoczęcia działalności przez niepubliczną placówkę doskonalenia.
4. 
Samorząd województwa dokonuje wpisu do ewidencji w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o wpis oraz z urzędu doręcza osobie prawnej lub osobie fizycznej ubiegającej się o wpis zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopię zaświadczenia przekazuje kuratorowi oświaty właściwemu ze względu na siedzibę niepublicznej placówki doskonalenia oraz organowi podatkowemu.
5. 
Zaświadczenie o wpisie do ewidencji zawiera:
1)
oznaczenie samorządu województwa, który dokonał wpisu do ewidencji niepublicznej placówki doskonalenia;
2)
datę i numer wpisu do ewidencji;
3)
imię i nazwisko osoby fizycznej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej zamieszkania albo nazwę osoby prawnej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia i adres jej siedziby;
4)
nazwę niepublicznej placówki doskonalenia;
5)
adres siedziby niepublicznej placówki doskonalenia;
6)
określenie terytorialnego zasięgu działania niepublicznej placówki doskonalenia.
6. 
Samorząd województwa w drodze decyzji odmawia wpisu do ewidencji, jeżeli:
1)
wniosek o wpis nie zawiera dokumentów, o których mowa w ust. 2, lub danych, o których mowa w ust. 3, i mimo wezwania nie został uzupełniony lub
2)
statut niepublicznej placówki doskonalenia jest niezgodny z przepisami prawa i mimo wezwania do usunięcia nieprawidłowości nie został zmieniony, lub
3)
nie zostały zapewnione warunki, o których mowa w ust. 2 pkt 3, umożliwiające realizację zadań statutowych.
7. 
Organ prowadzący niepubliczną placówkę doskonalenia jest obowiązany zgłosić samorządowi województwa zmiany danych objętych wpisem do ewidencji, o których mowa w ust. 3, powstałe po wpisie do ewidencji, w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany. Przepisy ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio.
8. 
Wpis do ewidencji podlega wykreśleniu w przypadkach:
1)
prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej prowadzącej niepubliczną placówkę doskonalenia prowadzenia działalności oświatowej;
2)
stwierdzenia, w trybie nadzoru pedagogicznego, że niepubliczna placówka doskonalenia nie realizuje zadań statutowych lub nie przestrzega przepisów prawa - jeżeli organ prowadzący placówkę w wyznaczonym terminie nie zastosuje się do poleceń organu sprawującego nadzór pedagogiczny;
3)
dokonania wpisu z naruszeniem prawa;
4)
zaprzestania działalności przez niepubliczną placówkę doskonalenia przez okres dłuższy niż sześć miesięcy.
9. 
Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji, w terminie określonym w decyzji, i jest równoznaczne z likwidacją niepublicznej placówki doskonalenia.