Rozdział 6 - TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ - Pięcioletni rozwój gospodarki narodowej na lata 1961-1965.
Dz.U.1961.11.58
Akt utracił mocVI.
TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
W wyniku modernizacji trakcji kolei normalnotorowych powinien wzrosnąć udział trakcji elektrycznej w ogólnej ilości wykonywanych pociągokilometrów z około 9,4% w 1960 r. do około 18,9% w 1965 r. oraz wzrosnąć udział trakcji spalinowej z około 2,1% w 1960 r. do około 9,4% w 1965 r.
Dla potrzeb transportu samochodowego należy zapewnić dostawy z produkcji krajowej autobusów i samochodów ciężarowych wysoko tonażowych z silnikami wysokoprężnymi.
1965 | w %% 1965 ---- 1960 | |
PKP | 324 | 112,9 |
w tym: normalnotorowe | 310 | 113,2 |
PKS | 65,9 | 160,7 |
KZST | 7,3 | 182,5 |
żegluga śródlądowa | 5,2 | 179,3 |
1965 | w %% 1965 ---- 1960 | |
PKP | 878,0 | 107,5 |
w tym: normalnotorowe | 850,0 | 107,8 |
PKS | 641,1 | 199,0 |
KZST | 11,5 | 100,0 |
żegluga śródlądowa | 3,8 | 140,7 |
Remonty kapitalne dróg powinny być przeprowadzone w zakresie 33,5 tys. km dróg państwowych o nawierzchni twardej i około 10.100 km dróg lokalnych.
INWESTYCJE I BUDOWNICTWO
INWESTYCJE I BUDOWNICTWO
(w mld zł ceny z 1 stycznia 1961 r.)
1961-1965
Ogółem nakłady | 624,1 |
w tym: | |
Przemysł | 250,5 |
Budownictwo | 13,4 |
Rolnictwo | 90,9 |
Leśnictwo | 1,4 |
Transport i łączność | 69,1 |
Obrót towarowy | 13,5 |
Gospodarka komunalna | 24,5 |
Budownictwo mieszkaniowe | 114,1 |
Oświata, nauka i kultura | 27,8 |
Ochrona zdrowia, opieka społeczna i kultura fizyczna | 12,4 |
Administracja publiczna i instytucje wymiaru sprawiedliwości | 5,1 |
Instytucje finansowe, ubezpieczenia, organizacje polityczne, społeczne i pozostałe | 1,4 |
1961 r. | 1962 r. | 1963 r. | 1964 r. | 1965 r. | |
Ogółem | 106,4 | 115,8 | 125,4 | 133,8 | 142,7 |
w tym: | |||||
inwestycje produkcyjne | 74,8 | 82,8 | 88,9 | 94,0 | 98,4 |
% udział w nakładach ogółem | 70,3 | 71,5 | 70,9 | 70,3 | 69,0 |
inwestycje nieprodukcyjne | 31,6 | 33,0 | 36,5 | 39,8 | 44,3 |
% udział w nakładach ogółem | 29,7 | 28,5 | 29,1 | 29,7 | 31,0 |
Należy jak najszerzej stosować postępowe rozwiązania projektowe i metody wykonawstwa. W tym celu należy zapewnić lepszą organizację pracy oraz podniesienie kwalifikacji załóg i personelu kierowniczego.
- wzrost wydajności pracy przy równoczesnym obniżeniu pracochłonności robót i skróceniu cyklu produkcyjnego,
- zmniejszenie zużycia materiałów na jednostkę produkcji i obniżenie ciężaru budowli,
- obniżenie kosztów, przy podniesieniu jakości wykonania robót.