Rozdział 8 - Państwowy rejestr personelu lotniczego. - Personel lotniczy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1968.15.91

Akt utracił moc
Wersja od: 24 maja 1968 r.

Rozdział  8

Państwowy rejestr personelu lotniczego.

§  28.
1.
Do państwowego rejestru personelu lotniczego, zwanego dalej rejestrem, wpisuje się każdego członka personelu lotniczego w dniu wydania mu licencji.
2.
Skreślenie członka personelu lotniczego z rejestru następuje:
1)
w razie cofnięcia licencji,
2)
w razie nieprzedstawienia licencji w celu przedłużenia jej ważności w okresie dłuższym niż 24 miesiące od daty wygaśnięcia jej ważności.
§  29.
1.
Do rejestru wpisuje się:
1)
imię i nazwisko członka personelu lotniczego,
2)
nazwę i numer licencji oraz datę jej wydania,
3)
nazwy dodatkowych uprawnień i daty ich wydania,
4)
datę skreślenia członka personelu lotniczego z rejestru.
2.
Do rejestru powinny być dołączone dokumenty dotyczące:
1)
wydania, przedłużenia ważności i cofnięcia licencji oraz wydania, odebrania, zawieszenia i ograniczenia wynikających z niej uprawnień,
2)
szkolenia lotniczego i praktyki lotniczej,
3)
sprawdzania kwalifikacji lotniczych przed Państwową Lotniczą Komisją Egzaminacyjną,
4)
utraty lub zniszczenia licencji i dokumentów określonych w pkt 2.
3.
Wzór i szczegółowe zasady prowadzenia rejestru określi Minister Komunikacji.