Pełnomocnik Rządu do Spraw Usuwania Skutków Powodzi.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.76.477

Akt utracił moc
Wersja od: 14 lipca 1997 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 13 lipca 1997 r.
w sprawie Pełnomocnika Rządu do Spraw Usuwania Skutków Powodzi.

Na podstawie art. 10 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. Nr 106, poz. 492 i Nr 156, poz. 775) zarządza się, co następuje:
1.
Ustanawia się Pełnomocnika Rządu do Spraw Usuwania Skutków Powodzi, zwanego dalej "Pełnomocnikiem".
2.
Pełnomocnikiem jest sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Do zadań Pełnomocnika należy inicjowanie i koordynowanie działań administracji rządowej w zakresie usuwania skutków powodzi z lipca 1997 r., zwanej dalej "powodzią", a w szczególności:
1)
opracowanie i realizacja Strategicznego Programu Rządowego "Narodowy program usuwania skutków powodzi", zwanego dalej "Programem",
2)
przygotowanie planów finansowo-rzeczowych oraz harmonogramu działań podejmowanych w ramach Programu oraz innych działań podejmowanych w celu usunięcia skutków powodzi,
3)
opracowanie preliminarza wydatków oraz dysponowanie środkami przeznaczonymi na realizację zadań określonych w Programie, w tym dokonywanie podziału rezerw budżetowych przeznaczonych na realizację Programu,
4)
podejmowanie działań zmierzających do pozyskiwania na realizację Programu pozabudżetowych środków finansowych ze źródeł krajowych i zagranicznych,
5)
analizowanie i ocenianie rozwiązań prawnych i ekonomicznych z dziedzin związanych z usuwaniem skutków powodzi,
6)
przewodniczenie i kierowanie pracami Rady, o której mowa w § 3,
7)
realizacja innych zadań w zakresie usuwania skutków powodzi, powierzonych przez Radę Ministrów lub Prezesa Rady Ministrów.
1.
Upoważnia się Pełnomocnika do utworzenia Rady Programu oraz do powoływania i odwoływania jej członków.
2.
Rada Programu jest organem opiniodawczo-doradczym Pełnomocnika w sprawach, o których mowa w § 2.
1.
Nadzór nad działalnością Pełnomocnika sprawuje Prezes Rady Ministrów.
2.
W zakresie realizacji zadań, o których mowa w § 2, Pełnomocnik podlega Prezesowi Rady Ministrów.
1.
W toku wykonywania działań Pełnomocnik współdziała z właściwymi ministrami, kierownikami urzędów centralnych, wojewodami i innymi organami administracji rządowej oraz z organami samorządu terytorialnego i organizacjami pozarządowymi.
2.
Organy administracji rządowej są obowiązane do współdziałania i udzielania pomocy Pełnomocnikowi w realizacji jego zadań, w szczególności przez udostępnianie mu wszelkich niezbędnych informacji.
3.
Zasady i formy współdziałania Pełnomocnika z organami samorządu terytorialnego i organizacjami pozarządowymi określa się w porozumieniach zawartych z tymi organami i organizacjami.
Rozstrzygnięcia podejmowane przez organy administracji rządowej, dotyczące spraw określonych w Programie, podlegają zaopiniowaniu przez Pełnomocnika.
Pełnomocnik jest upoważniony do wnoszenia, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, opracowanych przez siebie projektów dokumentów rządowych, w tym aktów prawnych, wynikających z zakresu jego działania, do rozpatrzenia przez Radę Ministrów bez zajmowania stanowiska przez stałe komitety Rady Ministrów.
1.
Pełnomocnik przedstawia Radzie Ministrów analizy, oceny i wnioski związane z zakresem jego zadań oraz okresowe sprawozdania ze swojej działalności.
2.
Pełnomocnik informuje Prezesa Rady Ministrów o wszystkich zagrożeniach realizacji zadań, o których mowa w § 2.
W zakresie niezbędnym do realizacji jego zadań Pełnomocnik może:
1)
tworzyć biura terenowe, opierając się na właściwych wojewódzkich i rejonowych urzędach pracy,
2)
powoływać zespoły do opracowania określonych zagadnień,
3)
zlecać przeprowadzenie ekspertyz oraz innych opracowań.
Obsługę organizacyjno-prawną, techniczną i kancelaryjno-biurową zapewnia Pełnomocnikowi Krajowy Urząd Pracy, a w zakresie wynikającym z działalności jako sekretarza stanu - Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
Wydatki związane z działalnością Pełnomocnika są pokrywane z budżetu państwa w częściach dotyczących odpowiednio Krajowego Urzędu Pracy oraz Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.