Art. 15. - [Wypadki i incydenty morskie badane przez Państwową Komisję Badania Wypadków Morskich] - Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2019.1374 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 lipca 2019 r.
Art.  15.  [Wypadki i incydenty morskie badane przez Państwową Komisję Badania Wypadków Morskich]
1. 
Komisja bada wypadki i incydenty morskie:
1)
w których uczestniczył:
a)
statek o polskiej przynależności.
b)
statek o obcej przynależności, jeżeli wypadek lub incydent morski nastąpił na polskich morskich wodach wewnętrznych lub polskim morzu terytorialnym,
c)
prom pasażerski typu ro-ro lub szybki statek pasażerski, jeżeli wypadek lub incydent morski nastąpił poza wodami wewnętrznymi lub morzem terytorialnym państwa członkowskiego Unii Europejskiej, w przypadku gdy ostatnim portem zawinięcia statku był port w Rzeczypospolitej Polskiej;
2)
w stosunku do których Rzeczpospolita Polska jest państwem istotnie zainteresowanym w rozumieniu art. 21 ust. 3.
2. 
Komisja nie bada wypadków i incydentów morskich:
1)
w których uczestniczyły wyłącznie:
a)
jednostki pływające Marynarki Wojennej, Straży Granicznej lub Policji,
b)
statki bez napędu mechanicznego lub statki drewniane o prostej konstrukcji;
2)
w których uczestniczyły wyłącznie:
a)
inne, niż określone w pkt 1 lit. a, statki pełniące wyłącznie specjalną służbę państwową lub eksploatowane przez państwo w celach niehandlowych,
b)
statki rybackie o długości całkowitej do 15 m,
c)
jachty rekreacyjne,
d)
statki i obiekty pływające wchodzące w skład zespołu holowniczego, inne niż statek holujący

- z wyjątkiem bardzo poważnych wypadków;

3)
na stałych platformach wiertniczych, w których nie uczestniczyły statki morskie.