§ 8. - Oznaczanie wyrobów akcyzowych znakami akcyzy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2018.428 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 21 lutego 2019 r.
§  8. 
1. 
Wnioskodawca, składając wniosek o wydanie banderol podatkowych lub o sprzedaż banderol legalizacyjnych oraz o wydanie upoważnienia do odbioru banderol do właściwego naczelnika urzędu skarbowego w sprawach znaków akcyzy, załącza odpowiednio:
1)
zaświadczenie organu podatkowego o niezaleganiu lub stwierdzeniu zaległości w podatkach dochodowych, podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowym;
2) 4
 kopię odpisu z rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo kopię zaświadczenia o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
3)
kopię potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego podatnika podatku akcyzowego;
4) 5
 kopię wpisu do rejestru przedsiębiorców wykonujących działalność regulowaną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz. U. poz. 646, 1479, 1629, 1633 i 2212) lub kopię zezwolenia na obrót wyrobami objętymi obowiązkiem uzyskania takiego zezwolenia;
5)
kopię zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym, o którym mowa w art. 78 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, zwanej dalej "ustawą";
6)
kopię potwierdzenia złożenia zabezpieczenia należności podatkowych wymaganego na podstawie odrębnych przepisów;
7)
kopię zezwolenia na:
a)
prowadzenie składu podatkowego,
b)
nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca,
c)
jednorazowe nabycie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca,
d)
wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego,
e)
wyprowadzanie wyrobów akcyzowych z cudzego składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, o którym mowa w art. 54 ust. 1 ustawy;
8)
kopię spisu wyrobów, o którym mowa w art. 116 ust. 5 ustawy, potwierdzonego przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego.
2. 
Dokumentów, o których mowa w ust. 1, nie załącza się, jeżeli:
1)
właściwy naczelnik urzędu skarbowego w sprawach znaków akcyzy, do którego składany jest wniosek o wydanie banderol podatkowych lub o sprzedaż banderol legalizacyjnych oraz o wydanie upoważnienia do odbioru banderol dysponuje tymi dokumentami i dane w nich zawarte są aktualne;
2)
dane zawarte w dokumentach znajdują się w prowadzonych przez podmioty publiczne bazach danych, do których dostęp ma właściwy naczelnik urzędu skarbowego.
3. 
Oryginały dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 2-8, z zastrzeżeniem ust. 2, są okazywane właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego w sprawach znaków akcyzy przed wydaniem decyzji, o której mowa w art. 126 ust. 1 ustawy. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać dane aktualne w dniu składania wniosku.
4. 
W przypadku gdy wnioskodawca składa kolejny wniosek, w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od złożenia poprzedniego wniosku, nie stosuje się przepisów ust. 1 i 3, pod warunkiem że wnioskodawca złoży oświadczenie, iż informacje wynikające z uprzednio złożonych lub okazanych dokumentów oraz stany faktyczne lub prawne, których te dokumenty dotyczą, nie uległy zmianie. Nie dotyczy to informacji oraz stanów faktycznych lub prawnych zawartych w dokumentach, których termin ważności upłynął zgodnie z przepisami regulującymi ich wydawanie, oraz dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1.
5. 
Wzór wniosku o wydanie banderol podatkowych lub o sprzedaż banderol legalizacyjnych oraz o wydanie upoważnienia do odbioru banderol określa załącznik nr 12 do rozporządzenia.
6. 
Wzór upoważnienia do odbioru banderol określa załącznik nr 13 do rozporządzenia.
4 § 8 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia z dnia 31 grudnia 2018 r. (Dz.U.2019.225) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 lutego 2019 r.
5 § 8 ust. 1 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia z dnia 31 grudnia 2018 r. (Dz.U.2019.225) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 lutego 2019 r.