§ 4. - Otrzymywanie świadczeń opieki zdrowotnej niezakwalifikowanych jako świadczenia gwarantowane oraz odpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej przez weteranów poszkodowanych-funkcjonariuszy, funkcjonariuszy i pracowników Policji, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Służby Ochrony Państwa i Państwowej Straży Pożarnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.1613

Akt obowiązujący
Wersja od: 18 września 2020 r.
§  4. 
1. 
Świadczeniodawca otrzymuje środki finansowe za udzielone świadczenia opieki zdrowotnej na podstawie zestawienia tych świadczeń oraz faktury.
2. 
Zestawienie, o którym mowa w ust. 1, zawiera:
1)
nazwisko i imię (imiona) osoby uprawnionej;
2)
numer PESEL osoby uprawnionej;
3)
serię i numer dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość - w przypadku osoby uprawnionej, która nie ma nadanego numeru PESEL;
4)
datę udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej;
5)
rodzaj i zakres udzielonych świadczeń opieki zdrowotnej;
6)
liczbę udzielonych świadczeń opieki zdrowotnej;
7)
cenę udzielonego świadczenia opieki zdrowotnej;
8)
wartość świadczeń opieki zdrowotnej stanowiącą iloczyn liczby świadczeń i ich ceny jednostkowej;
9)
datę wystawienia i numer faktury;
10)
podpis świadczeniodawcy.
3. 
Zestawienie wraz z fakturą świadczeniodawca składa do dyrektora komórki organizacyjnej, o której mowa w § 2 ust. 1, w terminie do ostatniego dnia miesiąca po upływie miesiąca, w którym zakończono udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.
4. 
Minister przekazuje, na wskazany przez świadczeniodawcę rachunek bankowy, środki finansowe za udzielone świadczenia opieki zdrowotnej w terminie 30 dni od dnia otrzymania prawidłowo sporządzonego zestawienia i faktury.
5. 
W przypadku stwierdzenia przez ministra lub świadczeniodawcę nieprawidłowości w przedłożonym zestawieniu lub fakturze świadczeniodawca niezwłocznie sporządza i przekazuje ministrowi korektę tych dokumentów wraz ze szczegółowym uzasadnieniem przyczyny korekty.