§ 5. - Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży oraz wydawanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a także szczegółowe zasady kierowania do kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.13.114

Akt utracił moc
Wersja od: 12 lutego 2003 r.
§  5. 
1.  10
 Wniosek o wydanie orzeczenia albo opinii odpowiednio zawiera:
1)
imię i nazwisko dziecka, datę i miejsce jego urodzenia oraz miejsce zamieszkania, a w przypadku ucznia - również nazwę i adres szkoły oraz oznaczenie klasy, do której uczeń uczęszcza,
2)
imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów) oraz miejsce ich zamieszkania,
3)
określenie celu, dla którego niezbędne jest uzyskanie orzeczenia albo opinii,
4)
uzasadnienie wniosku,
5)
podpis wnioskodawcy.
2. 
Wnioskodawca dołącza do wniosku posiadaną dokumentację uzasadniającą wniosek, w szczególności wyniki obserwacji i badań psychologicznych, pedagogicznych i lekarskich.
3.  11
 Jeżeli do wydania orzeczenia albo opinii jest niezbędne przeprowadzenie badań lekarskich, wnioskodawca powinien przedstawić zaświadczenie o stanie zdrowia dziecka, wydane przez lekarza, z zastrzeżeniem ust. 4.
4.  12
 Jeżeli wniosek dotyczy wydania orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania, wnioskodawca powinien przedstawić zaświadczenie o stanie zdrowia ucznia, wydane przez lekarza, określające czas - nie krótszy jednak niż 21 dni - w którym stan zdrowia ucznia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.
5. 
Jeżeli wnioskodawca nie dołączył do wniosku dokumentacji, o której mowa w ust. 2-4, przewodniczący zespołu wzywa wnioskodawcę do przedstawienia tej dokumentacji w określonym terminie, nie krótszym jednak niż 14 dni.
6.  13
 Jeżeli wnioskodawca nie posiada dokumentacji, o której mowa w ust. 2, albo przedstawiona przez niego dokumentacja jest niewystarczająca do wydania orzeczenia albo opinii, badania niezbędne do wydania orzeczenia albo opinii przeprowadzają członkowie zespołu lub inne osoby wskazane przez przewodniczącego zespołu, odpowiednio do posiadanej specjalności, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.
7. 
Wniosek wraz z dokumentacją przewodniczący zespołu kieruje do członków zespołu w celu przygotowania przez nich diagnozy oraz ustala termin posiedzenia zespołu. Do wniosku przewodniczący dołącza posiadaną przez poradnię dokumentację dotyczącą dziecka, informując o tym wnioskodawcę.
8. 
Zespół może zasięgnąć opinii nauczycieli uczących ucznia w celu przedstawienia problemów dydaktycznych i wychowawczych ucznia.
9.  14
 Wnioskodawca może wziąć udział w posiedzeniu zespołu. Przewodniczący zespołu zawiadamia wnioskodawcę o posiedzeniu zespołu.
10 § 5 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 stycznia 2003 r. (Dz.U.03.23.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lutego 2003 r.
11 § 5 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia z dnia 29 stycznia 2003 r. (Dz.U.03.23.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lutego 2003 r.
12 § 5 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia z dnia 29 stycznia 2003 r. (Dz.U.03.23.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lutego 2003 r.
13 § 5 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. c) rozporządzenia z dnia 29 stycznia 2003 r. (Dz.U.03.23.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lutego 2003 r.
14 § 5 ust. 9 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. d) rozporządzenia z dnia 29 stycznia 2003 r. (Dz.U.03.23.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lutego 2003 r.