§ 2. - Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży oraz wydawanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, a także szczegółowe zasady kierowania do kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.13.114

Akt utracił moc
Wersja od: 12 lutego 2003 r.
§  2. 
1. 
Zespoły orzekające, zwane dalej "zespołami", wydają orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dla uczniów szkół położonych na terenie działania poradni, z zastrzeżeniem ust. 3.
2. 
W przypadku dzieci nieuczęszczających do szkoły orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydają zespoły działające w poradniach właściwych ze względu na miejsce zamieszkania dziecka, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. 
Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dzieci niewidomych i słabo widzących, dzieci niesłyszących i słabo słyszących oraz dzieci z autyzmem wydają zespoły działające w poradniach wskazanych przez kuratora oświaty, za zgodą organu prowadzącego.
4.  3
 Opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zwane dalej "opiniami", wydają zespoły działające w poradniach właściwych ze względu na miejsce zamieszkania dziecka.
3 § 2 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 29 stycznia 2003 r. (Dz.U.03.23.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 lutego 2003 r.