§ 21. - Orzeczenia i opinie wydawane przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.2061 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 29 września 2023 r.
§ 21.
1.
W przypadku uwzględnienia wniosku o wydanie opinii zespół wydaje opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka według wzoru stanowiącego załącznik nr 13 do rozporządzenia.2.
W opinii zespół określa:1)
diagnozę poziomu funkcjonowania dziecka, w tym informację o potencjale rozwojowym i mocnych stronach dziecka oraz występujących w środowisku barierach i ograniczeniach utrudniających jego funkcjonowanie;2)
okres, w jakim zachodzi potrzeba wczesnego wspomagania rozwoju dziecka;3)
zalecane warunki i formy wsparcia umożliwiające realizację indywidualnych potrzeb rozwojowych dziecka, z uwzględnieniem możliwości psychofizycznych oraz potencjału rozwojowego dziecka, w tym sprzyjające wzmacnianiu jego aktywności i uczestnictwa w życiu społecznym;4)
zalecane cele rozwojowe i terapeutyczne do realizacji podczas zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz w ramach pomocy i wsparcia udzielanych dziecku i rodzinie, w szczególności pomocy psychologiczno- -pedagogicznej, wraz ze wskazaniem form tej pomocy;5)
zalecane sposoby oceny efektów działań podjętych w celu realizacji zaleceń, o których mowa w pkt 3 i 4.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (3)
- Jak prawidłowo rozumieć zapis poradni psychologiczno-pedagogicznej dotyczący okresu wydania opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka?
- Czy rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno - pedagogicznej obejmuje dzieci uczęszczające na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju?
- Czy są odrębne wymogi dotyczące wskazań, jakie powinny być zawarte w opinii o odroczeniu obowiązku szkolnego?