§ 15. - Orzeczenia i opinie wydawane przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.2061 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 29 września 2023 r.
§ 15.
1.
Orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania wydaje się dla uczniów, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.2.
W orzeczeniu o potrzebie indywidualnego nauczania zespół określa:1)
ograniczenia w funkcjonowaniu ucznia wynikające z przebiegu choroby lub procesu terapeutycznego;2)
okres, w jakim zachodzi potrzeba indywidualnego nauczania;3)
zalecane warunki i formy wsparcia umożliwiające realizację indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, w tym warunki rozwijania jego potencjalnych możliwości i mocnych stron;4)
zalecane działania sprzyjające integracji ucznia ze środowiskiem szkolnym oraz ułatwiające powrót ucznia do szkoły;5)
zalecane, w zależności od potrzeb, cele rozwojowe i terapeutyczne do realizacji podczas zajęć indywidualnego nauczania oraz w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi i, w zależności od potrzeb, jego rodzicom przez szkołę oraz poradnię, wraz ze wskazaniem zalecanych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej;6)
w przypadku ucznia szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - także możliwość dalszego kształcenia w zawodzie, w tym warunki realizacji praktycznej nauki zawodu.3.
Orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania wydaje się na okres nie krótszy niż 30 dni i nie dłuższy niż jeden rok szkolny.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (25)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (25)
- Czy dyrektor szkoły powinien dokonać zmiany w arkuszu, jeżeli nauczyciele nie prowadzą już z uczniem nauczania indywidualnego?
- Co poradnia psychologiczno-pedagogiczna powinna zrobić, jeżeli wydała orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, w którym nie określiła warunków i sposobu realizacji praktycznej nauki zawodu dla młodocianego ucznia?
- Czy uczeń branżowej szkoły I stopnia może realizować nauczanie indywidualne tylko w szkole, a do pracodawcy uczęszczać bez zmian?