Organizacja Zarządu rzek żeglownych.
Dz.U.1920.50.308
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROBÓT PUBLICZNYCH
z dnia 8 czerwca 1920 r.
o organizacji Zarządu rzek żeglownych.
Dla wykonania ustawy z dnia 9 lipca 1919 r. (Dz. Pr. № 59, poz. 356) zostaje utworzona Generalna Dyrekcja regulacji rzek żeglownych, która stanowi oddział Ministerstwa Robót Publicznych i podlega bezpośrednio Ministrowi, względnie podsekretarzowi stanu.
Do zakresu działania Generalnej Dyrekcji regulacji rzek żeglownych należy.
Roboty meijoracyjne w dolinie rzek obwałowanych tudzież konserwacja i zarząd wykonanych już budowli meljoracyjnych pozostaje nadal w zarządzie Okręgowych Dyrekcji Robót Publicznych przy współdziałaniu odnośnych spółek wodnych i związków wałowych
Działalność Generalnej Dyrekcji regulacji rzek żeglownych obejmuje następujące przestrzenie rzek:
1) Przemszę od zbiegu Białej i Czarnej Przemszy pod Niwką do jej ujścia do Wisły;
2) Dunajec od mostu drogowego w Zgłobicach do ujścia do Wisły;
3) Nidę od połączenia z Czarną Nidą do jej ujścia do Wisły;
4) San od ujścia Wiaru do ujścia do Wisły;
5) Wieprz od ujścia Bystrzycy do ujścia do Wisły;
6) Pilicę od połączenia z Wolborką pod Tomaszowem do jej ujścia do Wisły;
7) Bug od ujścia Raty do połączenia z Narwią i Bug-Narew do jego ujścia do Wisły;
8) Narew do ujścia Supraśli do połączenia z Bugiem;
9) Biebrzę od połączenia z kanałem Augustowskim do ujścia do Narwi;
1) Muchawiec od jego ujścia do Bugu do połączenia z kanałem Królewskim;
2) Pinę od śluzy końcowej na kanale Królewskim w Pińsku aż do ujścia do Jasiołdy;
3) Jasiołdę od jej ujścia do Prypeci aż do połączenia z kanałem Ogińskiego;
4) Prypeć od ujścia rzeki turyi aż do granicy Państwa przy ujściu Słuczy;
5) dolny bieg Stochodu od ujścia rzeki Hrywki do ujścia do Prypeci;
6) dolny bieg Styru od mostu kolei żelaznej z Kowla do Sarn aż do jego ujścia do Prypeci;
7) dolny bieg Horynia od mostu kolei żelaznej pod Rudnią do jego ujścia do Prypeci;
8) Szczarę od połączenia z kanałem Ogińskiego do ujścia do Niemna;
9) Miemen od ujścia Szczary aż do granicy Państwa z Litwą;
1) Augustowski od śluzy w Dębowem na połączeniu z Biebrzą wraz ze skanalizowaną częścią Czarnej Hańczy i kanałem od tej rzeki do Niemna pod Niemnowem;
2) Królewski między Muchawcem a Piną pod Phiskiem;
3) Ogińskiego między Jasiołdą a Szczarą".
Otrzymanie drogi żeglownej, opracowywanie szczegółowych projektów uregulowania rzek wymienionych w § 3 niniejszego rozporządzenia, tudzież ich ewentualnego systematycznego obwałowania, wykonanie odnośnych robót i konserwacja wykonanych już budowli regulacyjnych i obwałowań, oraz inspekcję żeglugi i spławu na tych rzekach i kanałach żeglownych, wreszcie służbę hydrograficzną i w ogólności całą administrację wodną obejmują cztery dyrekcje okręgowe regulacji rzek żeglownych a mianowicie:
Zakres działania Dyrekcji Okręgowych regulacji rzek żeglownych i kierownictw budowy unormują osobne instrukcje.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia. Warszawa, dnia 8 czerwca 1920 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »