§ 10. - Organizacja kancelarii tajnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1999.18.156

Akt utracił moc
Wersja od: 19 lutego 2003 r.
§  10.
1.
Kierownik kancelarii lub uprawniony pracownik rejestruje przyjęte dokumenty:
1)
oznaczone klauzulą "ściśle tajne" - w dzienniku korespondencji dokumentów oznaczonych klauzulą "ściśle tajne";
2)
oznaczone klauzulą "tajne" - w dzienniku korespondencji dokumentów oznaczonych klauzulą "tajne";
3)
oznaczone klauzulą "poufne" - w dzienniku korespondencji dokumentów oznaczonych klauzulą "poufne".
2.
Dla każdego dokumentu zawierającego informacje niejawne oznaczone klauzulami "ściśle tajne" i "tajne", z chwilą zarejestrowania w odpowiednim dzienniku korespondencji, zakłada się kartę zapoznania się z dokumentem, którą dołącza się do dokumentu.
3.
Kierownik kancelarii lub osoba upoważniona przekazuje dokumenty oznaczone klauzulą "poufne" właściwemu pracownikowi, za pokwitowaniem w dzienniku korespondencji.
4.
Dokumenty oznaczone klauzulą "ściśle tajne" i "tajne" kierownik kancelarii udostępnia upoważnionym pracownikom jednostki organizacyjnej, czyniąc odpowiednią adnotację w dzienniku korespondencji.
5.
Dokumenty oznaczone klauzulą "ściśle tajne" lub "tajne", które są niezbędne do wykorzystania w celach określonych w art. 49 ustawy o ochronie informacji niejawnych, mogą być wydane poza kancelarię osobie spoza jednostki organizacyjnej posiadającej odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa. Dokument wydaje kierownik kancelarii na podstawie pisemnej zgody kierownika jednostki organizacyjnej lub osoby przez niego upoważnionej za pokwitowaniem w dzienniku korespondencji oraz ze stosowną adnotacją w karcie zapoznania się z dokumentem.