§ 11. - Organizacja i zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz innych publicznych poradni specjalistycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1993.67.322

Akt utracił moc
Wersja od: 28 lipca 1993 r.
§  11.
1.
Do zadań poradni należy ponadto opiniowanie wniosków dotyczących:
1)
skierowania dzieci i młodzieży do placówek opiekuńczo-wychowawczych (pogotowi opiekuńczych, domów wczasów dziecięcych, świetlic i klubów profilaktyczno-wychowawczych, młodzieżowych i turnusowych ośrodków socjoterapii),
2)
wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej lub odroczenia spełnienia obowiązku szkolnego,
3)
udzielania zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki ucznia,
4)
skierowania ucznia szkoły podstawowej do klasy lub szkoły przysposabiającej do pracy zawodowej,
5)
obniżenia wymagań w zakresie wiedzy i umiejętności z nauczanego przedmiotu w stosunku do uczniów, u których stwierdzono deficyty rozwojowe uniemożliwiające sprostanie wymaganiom programowym; obniżenie wymagań programowych z wyżej wymienionych powodów stosuje się do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych,
6)
kwalifikowania uczniów do klas wyrównawczych,
7)
zwolnienia ucznia z nauki jednego, kilku lub wszystkich przedmiotów określonych w przepisach w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów,
8)
zwolnienia ucznia niedosłyszącego z nauki jednego języka obcego,
9)
innych spraw uregulowanych odrębnymi przepisami.
2.
Opinia, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać:
1)
imię i nazwisko dziecka, datę i miejsce urodzenia, imiona rodziców, klasę, adres szkoły,
2)
szczegółowe uzasadnienie merytoryczne.