§ 11. - Organizacja i zakres działania izb i urzędów skarbowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1931.77.613

Akt utracił moc
Wersja od: 5 czerwca 1937 r.
§  11.
Przy każdym wydziale czynna jest kancelarja wydziałowa. Prace kancelarji wydziałowej polegają na wykonywaniu czynności, związanych z przydziałem, ewidencją, dołączaniem, rozdzielaniem i składnicą aktów.

Sporządzanie czystopisów, powielanie pism, ekspedycja i archiwum mają być ześrodkowane w kancelarji głównej, podporządkowanej bezpośrednio naczelnikowi wydziału ogólnego. Do kancelarji głównej należy także przyjmowanie pism, wpływających do izby skarbowej i rozdział ich pomiędzy wydziały.

Nadsyłane przez władze asygnujące zlecenia wypłaty (czeki) winny być przyjmowane bezpośrednio przez kancelarję wydziału III-go.

Czynności kancelaryj wydziałowych i kancelarji głównej normują szczegółowo osobne przepisy biurowe.

Prezes izby skarbowej może zarządzić ustanowienie wspólnej kancelarji dla dwóch lub więcej wydziałów, względnie zarządzić skoncentrowanie wszystkich czynności kancelaryjnych w kancelarji głównej.